گزارش بازار چهارشنبه 30 بهمن ماه 92
گزارش بازار چهارشنبه 30 بهمن ماه 92








نیم نگاهی به بازار

شاخص کل بورس در آخرین روز کاری هفته که مصادف شد با آخرین روز از ماه بهمن،رشد 551 واحدی را تجربه کرد و ضمن شکستن مقاومت 80800 واحدی در آستانه ورود به کانال 81 هزار واحد قرار گرفت.نماد معاملاتی شبندر با 154 واحد و شپنا با 64 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند.شاخص کل فرابورس نیز رشد 12 واحدی را به ثبت رساند.

ارزش کل معاملات بازار به 406.3 میلیارد تومان رسید که 284.2 میلیارد تومان آن به بازار بورس و مابقی به بازار فرابورس تعلق داشت.بیشترین ارزش معاملات بورس به معاملات شپنا با 114.8 میلیارد تومان و شبندر با 56.6 میلیارد تومان اختصاص داشت.فارس نیز معاملات با ارزش 27 میلیارد تومانی را تجربه کرد.

اگر خاطرتان باشد دیشب در بخش فردا بازار اشاره کردیم که :

« برای فردا بازهم خریدها در قیمت های منفی ( اگر افت قیمتی صورت پذیرد ) بالا خواهد بود.تاثیر اصلی بر بازار فردا را توقف برخی نمادها برای اعلام سود سال 93 و انتشار گزارش برخی شرکت های دیگر خواهد داشت.گزارش های بودجه 93 در حال انتشار هستند و این عامل در کنار چگونگی بازگشایی پتروشیمی ها که احتمالا از فردا با بازگشایی هلدینگ خلیج فارس کلید خواهد خورد دو عامل مهمی ست که این روزها شاید برخی به دلیل آنها دست از خریدهای پر حجم برداشته اند و شاید هم برخی فروشنده شده اند.برای فردا پیش بینی کلی این است که شرایط بهتر از امروز باشد البته همانطور که گفته شد خبر گزارش های 93 مهم است.در خارج از فضای بازار نیز نباید از مذاکرات با 5+1 نیز که در حال برگزاری ست غافل شد!»

پیش بینی ها مطابق با آنچه که گفته شد،بود.اوایل وقت امروز با سیل توقف نمادها و اعلام برخی گزارش های مثبت 93 شاهد رشد قیمت ها و شاخص بودیم.هلدینگ خلیج فارس نیز بازگشایی شد که معاملات متعادل و مثبت آن اجازه افزایش شدید عرضه ها را به بازار نداد.امروز و فردا نیز گزارش های 93 بیشتری به بازار ارسال خواهند شد که تاثیر زیادی بر معاملات هفته آینده خواهد داشت.مهمتر از همه گزارش های بودجه 93 ، گزارش های پتروشیمی ها است.گفته شده تا 10 اسفند به شرکت های این گروه فرصت داده شده که گزارشات خود را به بورس ارسال کنند.با اینکه تقاضا در کلیت بازار رو به افزایش است ولی هنوز خیلی ها منتظر بازگشایی نمادهای پتروشیمی گازی هستند چرا که معتقدند بازگشایی آنها تاثیر روانی مهمی بر بازار دارد.

در اخبار حاشیه ای بازار،

در اخبار سیاسی بازار نیم نگاهی هم به مذاکرات با 5+1 در وین دارد.نتیجه این مذاکرات برای هفته آتی نیز مهم است

در بازارهای جهانی فلزات اساسی رشد داشته اند.مس بار دیگر 7200 دلار را لمس کرد.روی به 2100 دلار و سرب نیز به 2200 دلار در هر تن نزدیک شده اند.

بحث دیگر در مورد هدفمندی یارانه هاست که هنوز برای خیلی ها میزان افزایش نرخ حامل ها مبهم است و هر کس در این باره صحبتی می کند.معاون اولی رئیس جمهور گفته قرار نیست شیب هدفمندی تند باشد و از هر گونه شوک پرهیز می نماییم

در بازار داخلی چه خبر بود؟

امروز موج توقف نمادها و اعلام گزارش های بیشتر از بودجه 93 را داشتیم.

در پتروشیمی ها فارس استارت بازگشایی نمادهای متوقف گروه را زد.سهم با صف خرید نسبتا کم حجم در 1695 تومان روبرو شد ولی با افزایش عرضه ها در ادامه معاملات مثبت و متعادلی را تجربه کرد.

شرکت اعلام کرده با توجه به اینکه 97 درصد از خوراک شرکت های زیر مجموعه میعانات گازی و مایعاتی از قبیل گاز غنی شده نفتا و سایر مشتقات نفتی می باشد که از پالایشگاه ها دریافت می شود افزایش نرخ خوراک گازی تاثیری بر سود شرکت ندارد.

پارسان می تواند در زمان بازگشایی با توجه به برگزاری مجمع در اسفند ماه و پرداخت سریع  سود نقدی و همچنین احتمال قوی خرید پتروشیمی پارس با افزایش تقاضا روبرو شود.شرکت  تاریخ مجمع خود را از 8 اسفند به 10 اسفند انداخته است

شفارا به عنوان اولین شرکت پتروشیمی سود هر سهم سال مالی آتی خود را اعلام کرده است.شرکت که خوراک الکل و ورتوزايلين دارد و تاثیری از افزایش نرخ خوراک گازی نمی پذیرد برای سال 93 مبلغ 4812 ریال اعلام کرده که نسبت به سود سال 92 رشد 19 درصدی داشته است.

بانکی ها روز مثبتی داشتند ولی در قیمت های درصد مثبت کامل مورد عرضه قرار گرفتند.شرکت های گروه تا حدودی با اولین گزارش 93 شان امیدوار شده اند ولی خبر این روزهای این گروه بحث نرخ سود آنها در سال 93 است که مخالفان و موافقان زیادی دارد.

خودرویی ها در ابتدا با افزایش جالب تقاضا روبرو شدند که در نیمه دوم بازار عرضه های بیشتری را تجربه کردند.خبهمن با توجه به شرایط بنیادی مناسب صف خرید تشکیل داد و تقاضای خوبی داشت.خپارس بار دیگر با شایعه احتمال افزایش سرمایه صف خرید شد.

وساپا در این گروه برای تعدیل عایدی متوقف شد .ورنا نیز با قیمت منفی بازگشایی شد

قطعه سازان در بیشتر نمادها منفی بودند.سهام این گروه با سفته بازی برخی رشد زیادی داشته اند و با وجود اعلام سود در بیشتر شرکت ها بازهم جای اصلاح پی بر ای خواهند داشت.در این گروه عضو هيئت مديره انجمن قطعه‌سازان گفته: بر اساس آنچه پيش ‌بيني مي‌شود سال آينده باز هم شاهد افزايش قيمت قطعات خودرو خواهيم بود.

سیمانی ها در دو دسته معاملات منفی و مثبتی را تجربه کردند.گزارش های 93 خود را تا بدین جا خیلی خوب منتشر نکرده اند.افزایش نرخ سیمان داخلی برای سال بعد با وجود افزایش نرخ حامل های انرژی قطعی ست و درخواستی نیز برای افزایش 10 دلاری نرخ سیمان صادراتی شده است.باید به این موضوع نیز اشاره داشته باشیم که نمادهای سیمانی از گروه هایی بوده اند که افت زیادی داشته اند

در این گروه سیمان بهبهان نیز سود سال اتی خود را در اولین گزارش 7802 ریال اعلام کرده که نسبت به سود سال 92 افت 16 درصدی را نشان می دهد

برعکس سیمانی ها،در دارویی ها قطار تعدیل مثبت ها همچنان در حرکت است و در حال رسیدن به ایستگاه های مختلف می باشد.دیروز نیز دسبحا تعدیل مثبت خوبی به بازار اعلام کرد.درازک نیز تعدیل مثبت داد.وپخش هم برای اعلام سود سال بعد بسته شد.دسبحا با رشد بیش از 18 درصدی بازگشایی شد

دسبحا با توجه به اعلام سود شرکت های دیران ،سبحام و دالبر سود هر سهم سال مالی آتی خود را اعلام کرده است.اول اینکه شرکت با یک تعدیل مثبت 48 درصدی سود هر سهم سال مالی 92 خود را از 835 ریال به 1325 ریال افزایش داده است که دلیل تعدیل افزایش تقسیم سود زیر مجموعه ها بوده است.دوم اینکه سود هر سهم سال 93 خود را نیز در اولین گام 1470 ریال به ازای هرسهم اعلام کرده است که نسبت به سود قبلی سال 92 رشد 76 درصدی و نسبت به سود جدید سال 92 رشد 19 درصدی داشته است.علت اعلام این سود نیز همانطور که می دانید رشد سود زیر مجموعه ها برای سال 93 می باشد

والبر هم که امروز صف مستحکمی داشت سود نسبتا خوبی برای سال بعد اعلام خواهد کرد.شرکت می تواند در اولین گزارش سال بعد حداقل 80 تومان اعلام کند

دکوثر پس از برگزاري مجمع عمومي فوق العاده مبني بر اصلاح اساسنامه، بازگشایی شد و از همان ابتدا  صف خرید شد.

گروه انفورماتیک و رایانه یکپارچه مثبت بودند.این صنعت با توجه رشد صنعت IT و اینترنت می توانند در بلند حرفهای زیادی برای گفتن دارند.سهامداران این روزها توجه بیشتری به این گروه با توجه به عدم تاثیر پذیری  از حاشیه های ایجاد شده توسط مجلس( هدفمندی یارانه ها،نرخ خوراک و بحث بهره مالکانه ) دارند.

همکاران سیستم برای سال 93 در اولین پیش بینی مبلغ 80 تومان به ازای هر سهم پیش بینی کرده است که نسبت به سود سال 92 ( 90 تومان) افت 11 درصدی داشته است.فروش شرکت برای سال آتی رشد 44 درصدی و بهای تمام شده رشد 55 درصدی داشته است.سود عملیاتی شرکت رشد 56 درصدی داشته است لیکن افزایش هزینه های مالی در کنار عدم شناسایی فروش ساختمان ( که در سال 92 اتفاق) افتاده است باعث کاهش 11 درصدی سود خالص شرکت شده است.گزارش شرکت مناسب بوده است.

مفاخر که در آخرین روز معاملاتی خود با P/E بیش از 18 معامله می شد در اولین پیش بینی سود سال آتی 561 ریال به ازای هر سهم اعلام کرده است که نسبت به سود 271 ریالی سود 92 رشد 107 درصدی را نشان می دهد.افزایش حجم فروش علت تعدیل مثبت خوب شرکت می باشد.

پالایشی ها روز مثبتی را تجربه کردند که یکی از دلایل آن گزارش همراه با رشد سود شتران بود.شراز هم امروز برای اعلام سود سال 93 متوقف شد که برخی شایعات تایید نشده حاکی از آن است که با سود خود را نسبت به سال 92 با کاهش اعلام خواهد کرد.در این گروه شبندر و شاوان شرایط بنیادی بهتری دارند

اما گزارش شتران. شتران در اولین پیش بینی از سود سال مالی 93 مبلغ 66،272 ریال به ازای هر سهم پیش بینی کرده است که نسبت به سود 59،563 ریالی سال 92 با رشد 11 درصدی روبرو شده است.شایان ذکر است سود سال 92 نیز قبلا 5900 تومان اعلام شده بود که در این گزارش به 59563 ریال افزایش داده شده است

فروش شرکت برای سال 93 نسبت به سال 92 عمدتا به دلیل رشد نرخ فروش ( ناشی از افزایش نرخ دلار از 2450 تومان به 2650 تومان) با افزایش 11 درصدی و بهای تمام شده نیز با رشد 10 درصدی روبرو شده است که این تغییرات در کنار افزایش 45 درصدی هزینه های عمومی اداری رشد 35 درصدی سود عملیاتی شرکت را در پی داشته است.

اما علت افزایش اینکه سود خالص شرکت نسبت به سال 92 همچون سود عملیاتی رشد بیش از 30 درصدی نداشته است پیش بینی کاهش 69 درصدی سود سپرده های بانکی می باشد

نرخ خرید نفت خام نیز برای سال 93 با 5 درصد تخفیف 101.66 دلار در هر بشکه در نظر گرفته شده است( مبنای این نرخ میانگین نرخ 21 ماه گذشته منتهی به آذر 92 می باشد)

مقدار تولید چهار محصول اصلی شرکت در سال 93 نسبت به سال 92 با افت همراه شده است که بیشترین افت مربوط به نفت سفید با 17 درصد کاهش می باشد.مقدار تولید بنزین موتور نیز 4 درصد، نفت گاز نهایی 3 درصد و نفت کوره با 3 درصد کاهش داشته است

در پایان شرکت به افزایش سرمایه اش نیز اشاره کرده و گفته که در نظر دارد به پیشنهاد هیئت مدیره اقدام به افزایش سرمایه نماید

در معدنی ها و فلزی ها فباهنر برای تعدیل سود خود متوقف شد.دیروز در بخش اخبار ویژه اشاره شد که :شرکت که در گزارش شش ماهه خود مبلغ 127ریال سود اعلام نموده بود در گزارش عملکرد 6  ماهه حسابرسی شده سود هرسهم را با افزایشی 72 درصدی به 219 ریال رسانده است. که عمده این افزایش به دلیل کاهش بهای تمام شده می باشد .دو رو ز پیش نیز این شرکت سود هرسهم 9 ماهه خود را با تعدیل 20 درصدی از مبلغ 175 ریال  به مبلغ209 ریال رسانده بود  و دلیل این اصلاح را تغييرات انجام شده براي محاسبه ماليات 9 ماهه شرکت با استفاده از معافيت صادراتي براساس حذف بخشنامه وزارت دارايي اعلام نموده بود. البته این افزایش درحالی صورت گرفنه که سود 9ماهه اصلاح شده از سود 6 ماهه حسابرسی شده شرکت کمتر می باشد . بنابراین این احتمال وجود دارد درگزارش 9 ماهه حسابرسی شده سود شرکت بازهم تعدیل یابد.شایان ذکر است سود هرسهم حسابرسی شده 6 ماهه در حالی 219 ریال اعلام شده است که شرکت درآخرین پیش بینی خود سود هرسهم برای سال مالی 92 را 241 ریال اعلام نموده است . درواقع شرکت در عملکرد 6 ماهه 91 درصد از سود هرسهم خود را پوشش داده است . ضمن اینکه طبق گزارش 6 ماهه حسابرسی شده سود عملیاتی هرسهم 468 ریال می باشد .

در فولادی ها باید منتظر اعلام سود سال 93 دو غول بزرگ گروه یعنی فخوز و فولاد باشیم که تاثیر روانی مهمی بر روند معاملات گروه دارد.

در معدنی ها باما برای اعلام سود سال آتی متوقف شد. در سنگ اهنی ها در حالی کگل برای پیش بینی سود سال 93 متوقف می باشد که کچاد در اولین پیش بینی مبلغ 1035 ریال اعلام کرده است.سود پیش بینی شده سال 92 شرکت فعلا 1019 ریال می باشد.نکته های مهمی که در گزارش شرکت باید به آن اشاره کرد :

اين شرکت با عنايت به مفاد بند ب ماده 159 قانون برنامه پنجم و تسهيلات لحاظ شده در بند فوق ، خود را مشمول استفاده از تداوم معافيت مالياتي دانسته و بدين لحاظ پيش بيني فعلي را با لحاظ معافيت فوق ارائه داده است .

با توجه به مشخص نشدن نحوه اجراي مرحله دوم قانون هدفمندي يارانه ها توسط مراجع ذيصلاح ، هزينه هاي انرژي مشابه نرخهاي سال 1392 در پيش بيني فعلي لحاظ شده است . بديهي است هر زمان که افزايش احتمالي نرخ حاملهاي انرژي توسط مراجع ذيصلاح مشخص شود ، نسبت به لحاظ نرخهاي مذکور و ارائه تعديل پيش بين درآمد هر سهم اقدام خواهد شد.

عليرغم نهايي نشدن تصويب بودجه سال 1393 کل کشور ، مطابق مفاد و متن فعلي ، نسبت به محاسبه 30 درصد بهاي فروش کنسانتره ، سنگ آهن دانه بندي شده و کنسانتره مصرفي در توليد گندله و به نرخ ميانگين کنسانتره فروش رفته ، بعنوان هزينه حق انتفاع از پروانه معدن در پيش بيني فعلي لحاظ شده است .

نرخ فروش کنستانتره آهن به شرکت فولاد مبارکه معادل 14% ميانگين قيمت شمش فولاد خوزستان و نرخ فروش کنستانتره آهن به شرکت فولاد خوزستان معادل 14% ميانگين قيمت شمش فولاد خوزستان در نظر گرفته شده است و ميانگين قيمت شمش فولاد خوزستان در سال آينده 000ر000ر15 ريال به ازاي هر تن در نظر گرفته شده است.

مهمترین محصول شرکت گندله و کنسانتره می باشد که مقدار تولید گندله برای سال 93 همان مقدار سال 92 و مقدار تولید کنسانتره با رشد 5 درصدی پیش بینی شده است

فرآور نیز دراین گروه برای اعلام سود سال 93 متوقف شده است.

در ساختمانی ها معاملات مثبتی را شاهد بودیم. در این گروه درحالی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی از بررسی دستورالعمل خرید و فروش مسکن مهر طی هفته جاری خبر داده بود که معاون وزیر راه گفته: جلسه شورای راهبری مسکن برای بررسی دستورالعمل خرید و فروش مسکن مهر هفته آینده برگزار می‌شود

گفته می شود افزایش سرمایه 500 درصدی آ س پ به بورس ارسال شده است.بارها در مورد این افزایش سرمایه و تاثیر مثبت اجرایی شدن آن بر سود شرکت توضیح داده ایم.ثاخت نیز با توجه به P/E پایین با افزایش تقاضا روبرو ست.

کاشی سازان با توجه به انتشار اولین گزارش سال 93 از سوی کاشی پارس که گزارش خوبی هم بوده می توانند در صورت تداوم این گزارش ها مورد توجه قرار بگیرند.افزایش بیش از 20 درصدی برای انواع کاشی برای سال بعد توسط انجمن صنفی کاشی و سرامیک می تواند به ارائه گزارش های مناسب این صنعت کمک نماید.

کپارس برای سال 93 در اولین گزارش مبلغ 1914 ریال به ازای هر سهم پیش بینی کرده که نسبت به سود 1434 ریالی سال 92 رشد 33 درصدی داشته است.

کساوه  و کسعدی هم برای اعلام سود سال 93 بسته شد

قندی ها هم می توانند با توجه به در نظر گرفتن نرخ شکر به 2250 تومان برای سال آتی و افزایش جذب چغندر قند گزارش های معقولی برای سال بعد ارائه دهند.بعد از قصفها قزوین نیز با توجه به شکر 2250 تومانی برای سال آتی مبلغ 45 تومان به ازای هر سهم اعلام کرده که نسبت به سال 92 رشد 12 درصدی داشته است.

قهکمت با سرمایه فعلی 60،120 میلیون ریالی قصد افزایش سرمایه 480ر213 میلیون ریالی را دارد که عمدتا از محل تجدید ارزیابی دارایی هاست.

در دیگر نمادها و گروه ها:

در نفتی ها شپاس با توجه به گزارش نسبتا مناسب برای سال آتی مثبت بود.شرانول نیز معاملات متعادل و مثبتی را تجربه کرد.شرکت اعلام کرده سود سال 92 به دلیل عدم تحقق فروش ساختمان به ازای هر سهم 27 تومان کاهش خواهد یافت ولی فروش ساختمان به سال 93 موکول می شود.

شبهرن نیز با سرمایه 600،000 میلیون ریالی قصد افزایش سرمایه 355ر362 میلیون ریالی از محل سود انباشته را دارد( 60.3 درصدی)

در سرمایه گذاری ها وبوعلی بعد از معاملات متعادلی که داشت صف خرید شد.شرکت از طریق فروش سهام شرکت عمران و مسکن آباد دی اعلام کرده 5 تومان تعدیل مثبت خواهد داد.

وبشهر که سود 515 تومانی برای سال 92 پیش بینی کرده برای سال آتی در اولین قدم 438 ریال پیش بینی کرده است که علت این افت سود ، کاهش سود سرمایه گذاری ها می باشد

وملی هم برای تعدیل عایدی بسته شد

در بیمه ای ها آسیا و حق تقدم پارسیان منفی وسایر نمادها منفی معامله شدند. بیمه دانا در اولین پیش بینی سود سال 93 مبلغ 81 ریال به ازای هر سهم اعلام کرده است .سود سال 92 فعلا 58 ریال می باشد.

رتکو بعد از گزارش خوب سال 93 با رشد 20 درصدی بازگشایی شد ولی صف فروش شد.این شرکت با توجه به تسریع در پروژه های پارس جنوبی و ستاره نفت خلیج فارس به دلیل ماهیت نارتی که بر این پروژه ها دارد شرایط بنیادی خوبی در بلند مدت خواهد داشت.

لیزینگی ها یک دست مثبت معامله شدند. ولغدر در 12 ماهه واقعی منتهی به 30 آذر 92 مبلغ 198 ریال به ازای هر سهم محقق کرده است.اخرین سود پیش بینی شده سال 92 قبلا 163 ریال بوده است.برای سال آتی نیز در اولین گزارش 210 ریال اعلام کرده بود.

فجام برای سال آتی در اولین گام 1895 ریال به ازای هر سهم پیش بینی کرده است که نسبت به سود سال 92 افت 8 درصدی داشته است

کماسه که P/E بیش از 12 دارد برای سال اتی در اولین گزارش 802 ریال به ازای هر سهم پیش بینی کرده است که نسبت به سود 603 ریالی سال 92 رشد 33 درصدی را نشان می دهد.

نمادهای دیگری که امروز برای اعلام سود سال 93 بسته شدند:از گروه شیمیایی شکلر و شکربن، از گروه تجهیزاتی فاذر،از گروه انفورماتیکی رانفور،از لاستیکی ها پسهند ،از فلزی ها فایرا ،از کانی های غیر فلزی کرازی و از قطعه سازان خموتور و از گروه ماشین آلات تکشا

 

پرشین تحلیل –بهمن ماه 92

 


سیگنال بورس : در حال حاضر شاهد معاملات مثبت این سهم هستیم با توجه به اوضاع مناسب بنیادی و قیمت پایین انتظار میرود روزهای خوبی برای خریداران این سهم در پیش باشد

تحلیل تکنیکال و بنیادی سهام توسط قاسی

          

بازار سهام چه روزهایی در پیش دارد؟


با آنکه طی هفته گذشته از شدت روند کاهشی بازار سهام کاسته شد اما همچنان نگرانی‌ها در این بازار وجود دارد

 با این حال سوال آن است که كف قيمت‌هاي سهام در روند نزولي فعلي در چه نقطه‌اي خواهد بود و آيا روند نزولي حاضر به يك سقوط تاريخي تبديل مي‌شود؟ شاخص كل بورس تهران پس از ثبت ركورد 89500 واحدي در روز پانزدهم دي ماه، سقوطي كمابيش يكپارچه و پرسرعت را تجربه كرده و از لحاظ بازدهي در سال 2014 تا كنون در مقايسه با بورس‌هاي بين‌المللي در محدوده قعر جدول جا خوش كرده است؛ هرچند در اين ميان همچون ديروز، برخي موارد صعودي ضعيف را تجربه كرده است. حجم معاملات نيز نسبت به اوج 700 ميليارد توماني در اوايل دي ماه تا 70 درصد كاهش يافته و نشانه‌اي از انگيزه جدي در سمت تقاضا براي جذب عرضه‌هاي سهام به چشم نمي‌خورد.

مطابق با تعريف‌هاي بين‌المللي، هر گاه شاخص يك بازار سهام از نقطه اوج خود بيش از 10 درصد افت كند، اصطلاحا وارد فاز اصلاح (Correction) مي‌شود و از اين منظر مي‌توان گفت بورس تهران در پايان هفته منتهی به 23 بهمن با سقوط 12 درصدي نسبت به نقطه اوج خود رسما وارد روند اصلاحي شده است.

در صورتی که این فاصله شاخص از نقطه اوج به 20 درصد برسد، اصطلاحا بازار وارد فاز رکود رسمی يا همان وضعیت خرسی

(Bear Market) می‌شود كه تجربه آن در يك دهه گذشته تنها دو بار در سال‌هاي 84 (پس از انتخابات رياست جمهوري) و سال 87 (مقارن با بحران جهاني اقتصاد) در بورس تهران تجربه شده است. اما پرسش اساسي اينجاست كه آيا در سال 92 هم اين رويداد تلخ تكرار مي‌شود  يا ترمز افت بازار قبل از ورود به وضعيت «خرسي» كشيده شده است؟

در پاسخ به اين سوال، مطالعه شاخص‌های بنیادی و تکنیکال نشان می‌دهد که هر چند بورس تهران سقوط سهمگینی را تجربه کرده و امکان تداوم ریزش قیمت‌ها در کوتاه‌مدت نیز وجود دارد، اما فاصله کلیت بازار با کف احتمالی قیمت‌ها در صورت عدم وقوع رویدادهای غیرمنتظره (در حوزه غیر‌اقتصادی) زیاد نیست. در این راستا، شاخص‌های تکنیکی محدوده 74 تا 75 هزار واحد را سطح حمایتی مهمی برای شاخص کل ارزیابی می‌کنند. همچنین از منظر بنیادی، میانگین نسبت قیمت بر درآمد سهام (P/E) که در اواسط ماه گذشته تا محدوده هشدار‌برانگیز 5/8 واحد رشد کرده بود، در پايان هفته قبل (23 بهمن) به 4/7 واحد تعدیل شده است.

 با فرض تداوم ریزش شاخص تا سطح 75-74 هزار واحد، این نسبت به کمتر از 7 واحد می‌رسد. از آنجا كه نسبت P/E تابعي از امنيت سرمايه‌گذاري است، مي‌توان دوره كنوني را به لحاظ شرايط عمومي سرمايه‌گذاري در كشور مشابه با دوره فعاليت دولت‌هاي هفتم و هشتم دانست. در بازه زماني هشت ساله بين 76 تا 84، متوسط نسبت قيمت بر پيش‌بيني سود سهام اعلام شده توسط شركت‌ها در محدوده 7 واحد قرار داشت و از اين جهت سطح مزبور (P/E=7) مي‌تواند در شرايط كنوني هم ارزش‌گذاري منصفانه‌اي براي بورس تهران تلقي شود.

از سوی دیگر، قبل از شروع بحران ارزی، شاخص بورس تهران در محدوده 20 هزار واحد قرار داشت که با 3 برابر شدن نرخ ارز، عملا اثر اين تغيير اسمي نرخ ارز در قيمت‌هاي سهام منعكس شده است. بدين ترتيب، شاخص 74 تا 75 هزار واحدی (با لحاظ كردن اثر ورود شركت‌هاي جديد)، معرف نرخ‌های ریالی سهام با سطوح معادل نرخ‌های قبلی ارز است؛ به این معنا که در این سطح قیمتی عملا اثر تغییر ارزش جایگزینی شرکت‌ها نسبت به نرخ ارز به‌طور تقریبا کامل پوشش می‌یابد. از اين منظر، حتی در صورتی که نرخ خوراک گاز پتروشیمی‌ها در محدوده 15 سنت تصویب شود (که بنا بر برآوردهای کارشناسی منجر به کاهش حدود 20 درصدی پیش‌بینی سود شرکت‌های مصرف‌کننده خوراک گاز می‌شود) می‌توان انتظار داشت که با لحاظ کردن آثار منفی بازگشایی سهام پتروشيمي، بازار سهام موفق به شناسایی کف خود در فاصله ای بین 5 تا حداکثر 10 درصد كمتر از شاخص کنونی در اوایل اسفند ماه شود. در این میان، انتشار اولین پیش‌بینی درآمد شرکت‌ها در هفته جاري نقش مهمی در واکنش سرمایه‌گذاران ايفا خواهد كرد و به نوبه خود می‌تواند با ارسال پیش‌بینی‌های امیدوار‌کننده در گروه‌های غیروابسته به ارز (به‌ویژه صنایع دارویی، بانک‌ها و مخابرات) منجر به تفکیک گروه‌های پیشرو از ساير صنايع و ايجاد جذابيت خريد سهام براي سرمايه‌گذاران شود.

به اين ترتيب به نظر مي‌رسد در صورت عدم بروز اتفاق غيرمنتظره در عرصه غيراقتصادي، بورس تهران بتواند از كمند ورود به سومين ركود خود در يك دهه گذشته رهايي پيدا كند و قبل از تجربه سقوط 20 درصدي از نقطه اوج (كه معادل شاخص 71600 واحدي خواهد بود) بار ديگر مسير تعادل را بازيابد؛ هر چند كه با توجه به ثبات چشم‌انداز عوامل موثر بر سودآوري شركت‌ها و چشم‌انداز تورم و سود بانكي (كه در سال 93 احتمالا در سطح

20 درصد تثبيت مي‌شوند) رقم 89500 واحدي احتمالا در افق زماني كوتاه مدت (كمتر از يك سال) به عنوان يك سقف تاريخي براي شاخص كل بورس تهران باقي خواهد ماند.


دسته بندی : تحلیل ها
رایگان
طلا

پاسخ به سوالات

نظرتون رو در مورد سبد من بفرمایید بصادر تجارت وساپا رنا در ضمن لازم به ذکر است که تاحالا ۳۰درصد در ضرر هستم


متاسفم که اکثریت درضررهستند. وقتی سهمها هرکدام 5برابر 6بربابر می شدند کسی تو سود نبود اما الان که شاخص کمتر از 15درصد منفی شده همه بیشتر از 30درصد زیان دادند.
همیشه با خودم می گفتم کسانی که می گویند در بورس 95 درصد مردم پولشان را به 5درصد می دهند ، اشتباه می کنند اما امروز می بینم این عین واقعیت است و درخوشبینانه ترین حالت 90 به 10 ممکن است باشد.
بگذریم. دردمان زیاد است و درمان نداریم.
دوایراد سبد شما این است: از هر صنعت دو سهم که برترین نیستند. ایراد دوم اینکه شما در واقع دوتا سهم دارید یک بانکی و یک خودرویی(یا سرمایه گذارخودرویی)

از هرکدام یکی را نگه دارید و دوتای دیگر را به سه تا سهم خوب از صنایع دیگر مثل پالایشی ویا( به زودی) پتروشیمی اختصاص بدهید


من توریل را با قیمت 880 خریدم.گفتند بهمن حتما افزایش سرمایه میده الا قیمت به 709 رسیده به نظرتون بمونم یا رد کنم

حد ضرر بذارید. سخت بتونه بالا بره. البته از لحاظ تکنیکی در موج سوم قرار دارد و رشد سهم دور از انتظار نیست. به نظر بنده این دو روز را نباید فروشنده باشیم چون بازار در حال رسیدن به پایان اصلاح است.
اگر بازار منفی نبود و شرایط عادی بر بازار حاکم بود می گفتم حدضرر را بذارید 700 و با افت به زیر 700 و تثبیت در آنجا از سهم خارج شوید


از اون 5،6 روز شما 3،4 روزش گذشته فردا هم آخرین روز معاملاتیه هفتست که تا شنبه مهلت مقرر شما تموم میشه. خواهش می کنم راهنمایی کنید ضروریه، من زیاد نقد شدم. چیکار کنم؟ امروز که چیزی نگفتید منم توکل بر خدا بیشتر از نصف نقدینگیم رو خریدم برای فردا نمیدونم بهتره خریدم رو فردا کامل کنم یا همچنان منتظر باشم؟
به نظر شما اشتباه کردم؟




سید داری اشتباه بزرگی می کنی. نه با خریدت بلکه با کارهایی که می کنی!!

ببین صبح سوال پرسیدی و سوالت جواب داده نشد ! همین پرسیدن در نبض خودش اشتباه است من نمیتونم هم نبض را کنتذل کنم هم جواب سوال بدم و وقتی جواب نمی دهیم دومین اشتباه را مرتکب می شوی و می خری.
وقتی سوال کردی و منتظر موندی یعنی نیاز به پاسخ داری تا خرید کنی حال بدون پاسخ می خری.
اشتباه بعدی شما اعتماد بیش از اندازه به پیش بینی بنده است.
من یک تحلیلگرم و ممکنه اشتباه کنم. درست است که تا الان درست پیش بینی کردیم اما تا همینجا هم اشتباه بنده را دیدید. من افت شاخص را تا 80-81 هزار پیش بینی کرده بودم که می بینید الان همه از 77000می گویند .
حال اگر بنده گفتم چند روز دیگر باقی است این نمی تواند دلیل قاطع باشد.
شما باید صبر کنید تا شاخص مثبت شود و حجم معاملات دوباره بالا برود به شرطی که ارزش روز معاملات به دوبرابر یا حداقل یک و نیم برابر امروز برسد بعد خرید کنید!!
این مساله را جدی بگیرید.
خرید پله ای آنهم با ریسک و برای افراد ریسک پذیر از فردا و شنبه توصیه می شود


وضعیت شاخص کل را اکنون چگونه تفسیر میکنید. آیا اصلاح قیمتی و زمانی پایان یافته و یا هنوز موج c در راه است. در صورت امکان حدود پایان اصلاح را از لحاظ اندازه شاخص و زمان پایان آن را تفسیر فرمایید.
الان در موج C هستیم . این موج در اوایل هفته بعد به انتها می رسد و قیمت باید به سرعت برگردد.
شاخص به طرز باورنکردنی و بسیار کلاسیک بر روی امواج الیوت حرکت می کند انگار مسیر را نقاشی کردی!
این موج باید به این زودی تمام شود و بازار مثبت شود و گرنه خدای ناکرده خدای ناکرده اگر این اتفاق نیفتد باید فاتحه بازار را در مزار 64هزارواحدی خواند


تاپیکو بخریم یا بفروشیم به محض باز گشایی
تاپیکو 1000 واقعیته.

ایا به نظر شما نرخ خوراک به شورای مصلحت نظام ارجاع میشه.



ببین دوست عزیز! نوع پرسش اشتباهه!!
"تاپیکو 1000 واقعیته؟" این یعنی چی؟ خود شما چی فکر می کنی ؟ بله تاپیکو ممکنه هزار بشه اما نه یک روزه و نه یک ماهه. تا سال دیگه این موقع تاپیکو هزار میشه بله.
یا می پرسید باز شد بفروشیم؟ این هم اشتباهه چون معلوم نیست در چه قیمتی و چگونه باز میشه بعد تصمیم بگیریم.
موضوع نرخ خوراک را من اطلاع ندارم ایا ارجاع به مصلحت نظام شامل حالش میشه یانه یا اصلا معلوم نیست مصلحت نظام بره چه بلایی سرش بیاد


من خساپا دارم الانم 30% تو ضررم بر میگرده یا ردش کنم .از نظر بنیادی چطور سهمیه؟

خودرویی ها را باید عمیق بررسی کگرد این آخر هفته این کار را خواهیم کرد.باید ببینیم ماندن دراین گروه کلا به صلاح هست یانه.


سبد سهام من شپنا حدود 40% در قیمت 3200 خرید شده
غبشهر حدود 30% قبل از افزایش سرمایه خرید شد یعنی حدود 1500 !!
شیران حدودا 25% خرید 3500
کمی هم فاذر ! خرید 275
در کل حدود 25% در ضررم و دیدم بلند مدت هستش و بیشترین ضرر روی غبشهر !!
به نظرتون تعویضی لازمه ؟! متاسفانه پولیم ندارم بخوام میانگین کم کنم !


تعویض که نیاز هست چون هیچ وقت فکر نکنید بهترین کار را انجام دادید همیشه راه بهتری هم وجود دارد پس سبد بهتری هم وجود دارد.
اما سبدتان برای سهامداری تا مجمع خوبه و میشه گفت درصورت برگشت جوبازار زیان شماهم جبران میشود.


نظرتون رو راجع به واتی
واتی!!
هر سهمی یک دوره اوج دارد که تمام نگاهها را به سمت خود جلب می کند. این دوره همیشگی نیست و سهم پس از یک صعود فوق العاده به سقف می رسد و سپس به رکود می رود.
مثل خیلی از نمادها و حتی گروههای دیگر .مثل قندی ها - مثل شبندر مثل پالایشی ها و...
واتی هم چند ماهی است که گرفتار آن رکود است و برای رسیدن به قله های قبلی نیاز به همان جو است. نیاز به همان شور است که دیگر نیست.
بنابراین از واتی انتظار فضایی نداشته باشید اما دراین قیمتها خیلی ارزان است این سهم الان باید بالای 600 و درمحدوده 700تومن معامله شود.
برای یک سرمایه گذاری میان مدت بهترین گزینه است.


سبد سهام بیمه البرز -مپنا-بصادر-تاپیکو-وگردش دارم نظر تون چیه درمورد این سبد ..

خوبه . وگردش و بیمه البرز را کمی بیشتر بررسی کنید.


می خواستم یک سبد سهام برای خرید شب عید به من پیشنهاد دهید

نمیشه!!!
شب عید هست دیگه!!
شما چه سبدی می خواهی تشکیل دهی که درکمتر از یکماه سوداور باشد آنهم تضمینی.
یکماه فقط زمان میبرد تا یک سبد سهام درست و حسابی تشکیل دهید نه اینکه هدف سبدتان یکماهه باشد.
تک سهم هایی را که مورد اقبال بازارند میتوان خرید


میخواستم بدونم خبهمن کی به260میرسه؟چون پول نیاز دارم وقیمت خریدم255است.

از اون سوالا بود!!!

اینکه منتظر بمونید حتما از یک سهم بدون زیان خارج شوید خوب است اما نه به این شکل.شما باید 5درصد حدضرر تعیین کنی و 5درصد ضرر راسربه سر بدانید یعنی وقتی 5درصد ضرر کردید ناراحت نباشید.
اما وقتی سهمی 30درصد افت کرده برای اینکه برگردد سرجای اولش باید 50درصد رشد کند و این خیلی سخت است. خبهمن ممکن است یکسال طول بکشد تا به 260 برسد شما باهاش می مانید؟
خودرویی ها اگر به زودی یک حرکت مثبت از خود نشان ندهند خطر برگشت به قیمتهای پارسال را دارند.

/**/

EPSnews

به دلیل پایداری ابهامات ناشی از تغییرات احتمالی بر سودآوری پتروشیمی ها سازمان بورس از بازگشایی نماد معاملاتی سهام آنها ممانعت کرده و در اسرع وقت اطلاعات لازم را برای بررسی فعالان بازار منتشر نماید.
توقف 11 نماد معاملاتی شرکت های پتروشیمی در حالی از 19 ماه جاری جهت بررسی اثر افزایش نرخ خوراک طبق قانون بودجه سال 1393 و شفاف سازی و اطلاع رسانی به بازار پیرامون این موضوع عملیاتی شد که با تصویب نرخ 13 سنتی برای خوراک گازی به نظر می رسد سازمان بورس نیز آمادگی لازم را جهت بازگشایی آنها داشته باشد.

به گزارش بورس نیوز، در راستای جلوگیری از تضییع حقوق سهامداران ذکر چند نکته مهم در باب بازگشایی نمادهای صنعت مذکور لازم به نظر می رسد.

نکته اول اینکه تا زمانی که نرخ مصوب مجلس شورای اسلامی توسط شورای نگهبان به تأیید نهایی نرسیده، شاید اقدام برای بازگشایی نمادهای مذکور پیش از آن، برخلاف نص صریح قانون بوده و بازار سهام را دچار شوک منفی کند.

در بیان نکته دوم بهتر به نظر می رسد تا زمانی که شرکت های مذکور بودجه سال 93 خود را اعلام نکرده اند، به دلیل پایداری ابهامات ناشی از تغییرات احتمالی بر سودآوری پتروشیمی ها سازمان بورس از بازگشایی نماد معاملاتی سهام آنها ممانعت کرده و در اسرع وقت اطلاعات لازم را برای بررسی فعالان بازار منتشر نماید.

اما برای بازگشایی آنها بایستی به این نکته نیز توجه داشت که این اقدام برای تمامی نمادها همزمان و در یک روز کاری اجرایی نشود. چراکه تحلیل اطلاعات 11 شرکت در درجه اول برای سرمایه گذاران و سهامداران جهت تصمیم گیری پیرامون خرید و فروش سهام به زمان نیاز دارد و در وهله بعدی کارگزاران نیز در صورت بازگشایی همزمان آنها ممکن است با خیل عظیم سفارش های خریداران و فروشندگان این سهام مواجه شوند. از این رو پیشنهاد می شود نماد پتروشیمی ها به صورت دسته بندی و به صورت مرحله ای در تعداد محدود مورد بازگشایی قرار گیرند.

همچنین بایستی در روز بازگشایی، سازمان به نوعی با سهامداران عمده هماهنگی های لازم را صورت دهد تا فضای سیاه نمایی و غبار آلود کردن در راستای دستکاری قیمت سهام برای برخی افراد سودجو ایجاد نشده و نمادها در حالت عادی به تابلوی معاملات باز گردند.

اما نکته دیگر آنجاست که براساس برخی گمانه زنی ها به نظر می رسد برخی شرکت های پتروشیمی در نظر دارند از ارایه پیش بینی بودجه خود امتناع کنند تا در شرایط فعلی نماد معاملاتی سهام آنها همچنان متوقف بماند. بطوریکه به نظر می رسد آنها سعی دارند بتوانند با رایزنی با برخی گروه ها برای حمایت از سهام خود در روز بازگشایی، از افت قیمت آن جلوگیری کنند؛ براین اساس این رویه راهکار درستی نیست و بهتر به نظر می رسد تا اگر طی مدت توقف این نمادها افت و اصلاح قیمتی در کلیت بازار اتفاق افتاده، در زمان بازگشایی به صورتی درست در قیمت سهام این گروه نیز اعمال شود.

از این رو می توان این پیشنهاد را ارایه داد که در صورت عدم ارایه پیش بینی بودجه سودآوری از سوی برخی شرکت های پتروشیمی، نماد آنها بدون اعمال محدودیت دامنه نوسان قیمت باز شود تا سهم در بازار راه خود را پیدا کند و بدین ترتیب با توقف نماد به شرکتی که به دلیل مصون ماندن از احتمال افت قیمت سهام از ارایه اطلاعات امتناع کرده، جایزه داده نشود.

اما بایستی نماد سایر شرکت هایی که اطلاعات خود را براساس آثار ناشی از افزایش نرخ خوراک به موقع ارایه کرده اند، برحسب میزان تغییر سودآوری مورد بازگشایی قرار گیرند. بدین ترتیب شرکت هایی که با بیش از 20 درصد تغییر در سود هر سهم خود همراه هستند، بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت و شرکت هایی که سود آنها کمتر از این رقم تغییر کرده، طبق قوانین بازار با محدودیت نوسان قیمتی سهم مورد بازگشایی قرار گیرند.

در پایان نیز توصیه ما به سهامداران و سرمایه گذاران این است که به این موضوع توجه کنند که سود پتروشیمی ها گرچه دستخوش تغییر می شود، اما بایستی آنها را از سایر صنایع تفکیک کرد. همانطور که در سنوات قبل ریزش معدن انگوران تنها افت قیمت سهام معدنی ها را موجب شده بود و یا در سال گذشته تحریم های بین المللی، صنعت خودرو و سیستم بانکی کشور را با مشکلات زیادی مواجه ساخت. حال آنکه سهام سایر صنایع طی آن بازه زمانی بی تفاوت به این رخدادها همچنان به راه خود در بازار سهام ادامه دادند که در نتیجه توجه به این نکته مهم، خود به تنهایی می تواند فضای روانی منفی حاکم بر روند معاملاتی سهام دیگر گروه ها را تا حد امکان از بین ببرد.

دلار آزاد ۲۶۵۰ تومان می‌ شود؟ چهارشنبه 1392/11/30 15:34

تک نرخی شدن ارز در سال ۹۳ در حالی از سوی دولت مورد تاکید قرار گرفته که نرخ ارز در قانون بودجه سال آینده ۲۶۵۰ تومان تعیین شده و همچنان اختلاف ۳۰۰ تومانی بین نرخ ارز دربازار آزاد و ارز دولتی وجود دارد
پیرو اطلاعیه مدیریت بازار فرابورس، نحوه انجام معاملات تعداد 14 نماد معاملاتي در بازار پايه به شرح ذيل، از ابتداي هفته آينده از حالت عادي به حالت توافقي تغيير مي يابد. سرمايه گذاري چشم انداز توسعه شمال (وشمال1)، مجتمع صنايع و معادن احياء سپاهان (واحيا1)، صنايع پتروشيمي دهدشت (دهدشت1)، پتروشيمي كازرون (كازرو1)، كود شيميايي اوره لردگان (شلرد1)، پتروشيمي ممسني (ممسني1)، صنايع پتروشيمي زنجان (زنجان1)، توسعه بازرگاني آهن و فولاد ميلاد (بميلا1)، بازرگاني و صنعتي آينده سازان بهشت پارس (آينده1)، تكادو (وكادو1)، سيمان مجد خواف (سخواف1)، مجتمع سيمان غرب آسيا (سجام1)، رهشاد سپاهان (حرهشا1) صنعتي دريايي ايران (خصدرا1)
در جریان معاملات امروز بازار سرمایه شاخص بورس با رشد ۵۵۰ واحدی تا ارتفاع ۸۱ هزار واحد پیش رفت.
 
به گزارش تسنیم؛ در جریان معاملات امروز بازار سرمایه افت 167 واحدی روز گذشته جبران شد و شاخص بورس با افزایش 550 واحدی تا ارتفاع 80 هزار و 986 واحدی پیش رفت. تعداد 643 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 284 میلیارد تومان نیز در 64 هزار نوبت دادوستد شد.
همچنین در روزجاری، نماد معاملاتی شرکت هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس پس از صدور اطلاعیه شفاف‌سازی با محدودیت نوسان قیمت بازگشایی شد تا پیش‌زمینه‌ای برای ورود دیگر نمادهای گروه پتروشیمی به بازار سرمایه باشد.
نماد معاملاتی شبندر، شپنا، وپاسار، فارس، وتجارت و وبصادر نیز بیشترین تاثیر مثبت را بر روند صعودی شاخص و نماد فملی، وخارزم، فولاد و حکشتی هم بیشترین تاثیر منفی را بر حرکت نماگر بورس در روزجاری از خود بجای گذاشتند.
همچنین توقف نمادهای معاملاتی وپخش، سهگمت، کاما، پالایش نفت شیراز، توکاریل، دسبحاح، کساوه، کساوهح، شکلر، فاذر، پسهند، رانفور، کسعدی، کسعدیح، خموتور، شکربن، فایرا، کماسه، تکشا، کرازی و بازگشایی نماد معاملاتی سفارح، ورنا، سارابح، دکوثر، کپارس، رتکو، سنیر، دسبحا، دسبحاح، فباهنر و چفیبر از دیگر اتفاقات امروز بازار سرمایه بود
. .
براساس آخرین اطلاعات درج شده بر روی سایت کدال، درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه سال 93، به میزان 4435 ریال خواهد بود. این در حالی است که درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه سال 92 به میزان 4783 ریال می باشد که درآمد هر سهم در سال 93 نسبت به 92 به میزان 7 درصد کاهش داشته است.

در همین راستا، کریمی، مدیر مالی شرکت سیمان قائن در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: شرکت های زیرمجموعه سیمان فارس و خوزستان با توجه به برنامه اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها و افزایش حامل های انرژی از ابتدای سال 93، افزایش 20 درصدی نرخ سیمان را از ابتدای خرداد ماه سال آتی در پیش بینی خود لحاظ کرده اند.

کریمی تصریح کرد: همچنین شرکت سیمان قائن در شرایط عدم قطعی گاز مصرفی کارخانه بطور میانگین 10 الی 15 درصد مازوت مصرف می کند اگرچه نرخ خرید مازوت و گاز طبیعی تقریباً به یک میزان می باشد اما با توجه به کرایه حمل آن که برای سال آینده به ازای هر لیتر، 1000 ریال می باشد به هیچ عنوان بهای مازوت و گاز طبیعی به یک میزان نخواهد بود.

وی افزود: همچنین شرکت سیمان قائن در صورتی اقدام به صادرات می کند که قیمت صادراتی با لحاظ کردن معافیت مالیاتی با لحاظ کردن بازار داخلی از نرخ داخلی پایین تر نشود.

همچنین مدیر مالی شرکت سیمان قائن در خاتمه عنوان کرد: طرح های توسعه خرید و نصب الکترو فیلتر و استقرار سیستم پری هیتر، انتقال پست برق از 20 به 122 کیلو وات و افزایش دیماند برق و همچنین ساخت سیلوی بوکسیت تأثیری در میزان تولید نخواهند داشت و طرح خرید و نصب الکترو فیلتر در جهت حفاظت از محیط زیست و انتقال پست برق نیز در راستای بهبود مصرف انرژی و تلفات کارخانه احداث خواهند شد.

لازم به ذکر است به دلیل توقف خط تولید 30 روزه در نیمه اول سال 93 جهت اجرای عملیات نصب پروژه الکترو فیلتر حجم فروش به میزان 30 هزار تن نسبت به سال 92 کاهش می یابد.

شبندر

همزمان با بایگانی افزایش قیمت بنزین به 1050 تا شب عید آخرین سهمیه بنزین 400 تومانی خودروهای شخصی در سال 92 امشب واریز می‌شود ضمن آنکه با اجرای فاز دوم ساماندهی سهمیه بنزین کارت‌های سوخت، سهمیه ویژه بنزین برخی از خودروها از امشب به سهمیه عادی تبدیل می‌شود

11:09 AM
پیش بینی سود هر سهم شفارا:
پیش بینی سود هر سهم سال مالی 93: 4812 ريال
پیش بینی سود هر سهم سال مالی 92: 4038 ريال
درصد تغییر در پیش بینی سود هر سهم: 19%+
11:01 AM

پیش بینی سود هر سهم دانا:
پیش بینی سود هر سهم سال مالی 93: 81 ريال
پیش بینی سود هر سهم سال مالی 92: 58 ريال
درصد تغییر در پیش بینی سود هر سهم: 39%+
  • 10:58 AM

    پیش بینی سود هر سهم کچاد:
    پیش بینی سود هر سهم سال مالی 93: 1035 ريال
    پیش بینی سود هر سهم سال مالی 92: 1019 ريال
    درصد تغییر در پیش بینی سد هر سهم: 2%
  • 10:49 AM

    پیش بینی سود هر سهم کماسه:
    پیش بینی سود هر سهم سال مالی 93: 802 ريال
    پیش بینی سود هر سهم سال مالی 92: 603 ريال
    درصد تغییر در پیش بینی سود هر سهم: 33%+
    پیش بینی سود هر سهم مفاخر:
    پیش بینی سود هر سهم سال مالی 93: 561 ريال
    پیش بینی سود هر سهم سال مالی 92: 271 ريال
    درصد تغییر در پیش بینی سود هر سهم: 107%+
    9:54 AM

    همانطور که در نبض بازار روزهای پیش پیش بینی نموده بودیم آ س پ درخواست افزایش سرمایه 500 درصدی خود را از محل آورده و مطالبات نقدی به بورس ارسال نمود

    اند.

    ۱۰:۴۷   حسین گفت: نماد شرانل با این قیمتها یکی از کم ریسک ترین نماد بازاره، که به چند دلیل می تونه مورد توجه بازار قرار بگیره ، 1 - پوشش مناسب 9 ماهه ، 2- عرضه اولیه هم گروهی خودش نفت سپاهان(اسپیدی) 3- با توچه به شایعات افزایش بنزین ، روغن های روانکاری نیز شامل افزایش قرار می گیرند 4- فرابورسی بودن و حجم مبنای کم در بازار مثبت یک مزیت میباشه 5- تقسیم سود مناسب و در کوتاه مدت.

    بورسین

    شبندر
    سایپا زیان هر سهم را در سال مالی آتی به سود مبدل کرده . و افزایش سرمایه این شرکت به زودی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و آورده نقدی صورت خواهد گرفتدوستان با اطلاعات .
    این خبر از دوستان تالار بورس است آینده همین است که ما بارها گفته ایم کجاست گوش شنوا ... فروشنده بازنده بورس هستی ....
    الوعده وفا....... ببینید چندروز پیش خبرش را دادم و .........اول همه ...........  در بورس درس یاد بگیرند........ عاقلان موضوع را درک میکنند یک تحول عظیم در ورنا اتفاق افتاده که نمیتونم بگویم خیلی محرمانه هست..... بدونید چرا سازمان سر باز کردن ورنا رفته تو کما......... خود بچه های بورس در سازمان تو این 5 روزاخیر وساپاخریدند خفن.یادتون هست گفتم جلسه ساعت 1800 ....بله این جلسه نهایی برای انجام یکسری معاملات پشت پرده بود........ خبرش کی بدست شما میرسه شاید 1 ماه دیگر افزایش سرمایه خساپا در 17 اسفند میادروی کدال = 216% ...... چقدر بعضی خبرها بدون vip بودن به دست شمامیرسه......بلوک پارسیان غیر غدیر مشتری دیگری پیدا شد که قیمت بهتر ونحوه معامله انتقالی پول با شرایط بهتری دارد...... به نظر این سازمان و غول بزرگ سرمایه شرکت غدیر را جا میگذارد.... توافق قیمتی 628 تومان هست گزارش از افزایش سرمایه خودروبا 290% در حال آماده سازی و انجام مراحل پایانی هست که به بورس ندادند....... این خبر امروزساعت 1120 صبح به دست بنده رسید.بلوک / افزایش سرمایه و اخبار پنهانی درباره وساپا باعث شده که بگویم این سهم طلای بورسی هست........ یاد بگیریم که فقط خواننده مطالب نباشیم........ موفق باشید. 92.11.29 ساعت 1610 اکوبورس گزارش می دهد: توصیه مجری سرمایه دار برای خروج مردم از بورس/انحراف صدا و سیما از"پایش" بیت المال . 

    http://radiosaham.ir/%d9%86%d8%a8%d8%b6-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%da%86%d9%87%d8%a7%d8%b1%d8%b

    10:25 AM

    پیش بینی سود هر سهم وبشهر:
    پیش بینی سود هر سهم سال مالی 93: 438 ريال
    پیش بینی سود هر سهم سال مالی 92: 515 ريال
    درصد تغییر سود پیش بینی شده: 15%-
  • 10:13 AM

    پیش بینی سود هر سهم شتران:
    پیش بینی سود هر سهم سال مالی 93: 66272 ريال
    پیش بینی سود هر سهم سال مالی 92: 59563 ريال
    درصد تغییر در سود پیش بینی شده: 11%+
  • پیش بینی سود هر سهم قزوین:
    پیش بینی سود هر سهم سال مالی 93: 450 ريال
    پیش بینی سود هر سهم سال مالی 92: 400 ريال
    پیش بینی سود هر سهم شسینا:
    پیش بینی سود هر سهم سال مالی 92: 677 ريال
    سود محقق شده 9 ماهه نخست سال مالی 92: 515 ريال
    درصد پوشش سود 9 ماهه نخست: 76%
  • 9:39 AM

    پیش بینی سود هر سهم دسبحا:
    پیش بینی سود هر سهم سال مالی 93: 1470ريال
    پیش بینی سود هر سهم سال مالی 92: 1235 ريال
    درصد تغییر در پیش بینی سود هر سهم: 19%
  •  مرادی

    ۱۴۰۰ حمایت شبندر
    ۱۵۵۰ مقاومت
    وساخت ۳۸۰ حمایت و ۴۸۰ حمایت ضعیف
    درصد تغییر سود پیش بینی شده: 13%+

  • بورس روزانه به نقل از ایسنا ، آرش محبی‌نژاد اظهار کرد: خودروسازان با وجود ضرر و زیان چند صد میلیارد تومانی با تکلیف وزیر صنعت، معدن و تجارت قیمت محصولات خود را تا پایان سال جاری تثبیت کرده‌اند.

    وی با بیان این‌که با این حال با نزدیکی به ایام پایانی سال شاهد زمزمه‌های افزایش قیمت مواد اولیه اساسی صنعت خودرو هستیم، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال تولیدکنندگان پتروشیمی از هم‌اکنون زمزمه‌های افزایش قیمت محصولات خود را آغاز کرده‌اند.

    دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور ادامه داد: از آن سو نیز صحبت‌های دیگری درباره افزایش قیمت فولاد و دیگر مواد اولیه اساسی در سال آینده شنیده می‌شود.

    وی افزود: تولید قطعه و خودرو با استفاده از مواد اولیه اساسی مانند فولاد، مس و محصولات پتروشیمی صورت می‌گیرد و مطمئنا هرگونه افزایش قیمت آن‌ها رشد قیمت خودروهای تولیدی را به دنبال خواهد داشت.

    محبی‌نژاد با بیان این‌که از وزیر صنعت می‌خواهیم از افزایش قیمت مواد اولیه اساسی که اختیار قیمت‌گذاری آن‌ها در دست دولت است جلوگیری کند، تصریح کرد: قیمت مواد اولیه اساسی در سال آینده به جای افزایش باید کاهش یابد زیرا در آن صورت می‌توان به تثبیت قیمت محصولات نهایی مانند خودرو امیدوار بود.

    نکاتی مهم در باب بازگشایی نماد پتروشیمی ها





    توقف 11 نماد معاملاتی شرکت های پتروشیمی در حالی از 19 ماه جاری جهت بررسی اثر افزایش نرخ خوراک طبق قانون بودجه سال 1393 و شفاف سازی و اطلاع رسانی به بازار پیرامون این موضوع عملیاتی شد که با تصویب نرخ 13 سنتی برای خوراک گازی به نظر می رسد سازمان بورس نیز آمادگی لازم را جهت بازگشایی آنها داشته باشد.

    به گزارش بورس نیوز، در راستای جلوگیری از تضییع حقوق سهامداران ذکر چند نکته مهم در باب بازگشایی نمادهای صنعت مذکور لازم به نظر می رسد.

    نکته اول اینکه تا زمانی که نرخ مصوب مجلس شورای اسلامی توسط شورای نگهبان به تأیید نهایی نرسیده، شاید اقدام برای بازگشایی نمادهای مذکور پیش از آن، برخلاف نثر صریح قانون بوده و بازار سهام را دچار شوک منفی کند.

    در بیان نکته دوم بهتر به نظر می رسد تا زمانی که شرکت های مذکور بودجه سال 93 خود را اعلام نکرده اند، به دلیل پایداری ابهامات ناشی از تغییرات احتمالی بر سودآوری پتروشیمی ها سازمان بورس از بازگشایی نماد معاملاتی سهام آنها ممانعت کرده و در اسرع وقت اطلاعات لازم را برای بررسی فعالان بازار منتشر نماید.

    اما برای بازگشایی آنها بایستی به این نکته نیز توجه داشت که این اقدام برای تمامی نمادها همزمان و در یک روز کاری اجرایی نشود. چراکه تحلیل اطلاعات 11 شرکت در درجه اول برای سرمایه گذاران و سهامداران جهت تصمیم گیری پیرامون خرید و فروش سهام به زمان نیاز دارد و در وهله بعدی کارگزاران نیز در صورت بازگشایی همزمان آنها ممکن است با خیل عظیم سفارش های خریداران و فروشندگان این سهام مواجه شوند. از این رو پیشنهاد می شود نماد پتروشیمی ها به صورت دسته بندی و به صورت مرحله ای در تعداد محدود مورد بازگشایی قرار گیرند.

    همچنین بایستی در روز بازگشایی، سازمان به نوعی با سهامداران عمده هماهنگی های لازم را صورت دهد تا فضای سیاه نمایی و غبار آلود کردن در راستای دستکاری قیمت سهام برای برخی افراد سودجو ایجاد نشده و نمادها در حالت عادی به تابلوی معاملات باز گردند.

    اما نکته دیگر آنجاست که براساس برخی گمانه زنی ها به نظر می رسد برخی شرکت های پتروشیمی در نظر دارند از ارایه پیش بینی بودجه خود امتناع کنند تا در شرایط فعلی نماد معاملاتی سهام آنها همچنان متوقف بماند. بطوریکه به نظر می رسد آنها سعی دارند بتوانند با رایزنی با برخی گروه ها برای حمایت از سهام خود در روز بازگشایی، از افت قیمت آن جلوگیری کنند؛ براین اساس این رویه راهکار درستی نیست و بهتر به نظر می رسد تا اگر طی مدت توقف این نمادها افت و اصلاح قیمتی در کلیت بازار اتفاق افتاده، در زمان بازگشایی به صورتی درست در قیمت سهام این گروه نیز اعمال شود.

    از این رو می توان این پیشنهاد را ارایه داد که در صورت عدم ارایه پیش بینی بودجه سودآوری از سوی برخی شرکت های پتروشیمی، نماد آنها بدون اعمال محدودیت دامنه نوسان قیمت باز شود تا سهم در بازار راه خود را پیدا کند و بدین ترتیب با توقف نماد به شرکتی که به دلیل مصون ماندن از احتمال افت قیمت سهام از ارایه اطلاعات امتناع کرده، جایزه داده نشود.

    اما بایستی نماد سایر شرکت هایی که اطلاعات خود را براساس آثار ناشی از افزایش نرخ خوراک به موقع ارایه کرده اند، برحسب میزان تغییر سودآوری مورد بازگشایی قرار گیرند. بدین ترتیب شرکت هایی که با بیش از 20 درصد تغییر در سود هر سهم خود همراه هستند، بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت و شرکت هایی که سود آنها کمتر از این رقم تغییر کرده، طبق قوانین بازار با محدودیت نوسان قیمتی سهم مورد بازگشایی قرار گیرند.

    در پایان نیز توصیه ما به سهامداران و سرمایه گذاران این است که به این موضوع توجه کنند که سود پتروشیمی ها گرچه دستخوش تغییر می شود، اما بایستی آنها را از سایر صنایع تفکیک کرد. همانطور که در سنوات قبل ریزش معدن انگوران تنها افت قیمت سهام معدنی ها را موجب شده بود و یا در سال گذشته تحریم های بین المللی، صنعت خودرو و سیستم بانکی کشور را با مشکلات زیادی مواجه ساخت. حال آنکه سهام سایر صنایع طی آن بازه زمانی بی تفاوت به این رخدادها همچنان به راه خود در بازار سهام ادامه دادند که در نتیجه توجه به این نکته مهم، خود به تنهایی می تواند فضای روانی منفی حاکم بر روند معاملاتی سهام دیگر گروه ها را تا حد امکان از بین ببرد.
    تاريخ تنظيم: چهارشنبه 30 بهمن ماه 1392 - 10:2 | دریافت فایل
    فرم ثبت نظر

    مفاخر بیش از 100 درصد تعدیل مثبت داد
    مفاخر بیش از 100 درصد تعدیل مثبت داد





    شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی با نماد مفاخر اولین پیش بینی سود هر سهم خود برای سال مالی 93 را 107 درصد نسبت به سال 92 تعدیل مثبت داد و از 271 ریال به 561 ریال رساند .

    شتران در اولین پیش بینی از سود سال مالی 93 مبلغ 66،272 ریال به ازای هر سهم پیش بینی کرده است که نسبت به سود 59،563 ریالی سال 92 با رشد 11 درصدی روبرو شده است.شایان ذکر است سود سال 92 نیز قبلا 59000 ریال اعلام شده بود که در این گزارش به 59563 ریال افزایش داده شده است

    شپاس تعدیل مثبت داد
    شپاس تعدیل مثبت داد




    شرکت نفت پاسارگاد اولین پیش بینی سود سال 93خود را مبلغ 5220 ریال به ازای هر سهم اعلام کرده که نسبت به سود سال 92 رشد 13 درصدی داشته است.علت تعدیل مثبت شرکت افزایش درآمدهای متفرقه ( ناشی از افزایش فروش نقدی و سود سپرده گذاری) می باشد.

    شایان ذکر است سود عملیاتی شرکت نسبت به سال 92 کاهش 4 درصدی را نشان می دهد.

    همچنین شرکت برنامه افزایش سرمایه 100 درصدی را نیز در سال آتی دارد

    تعدیل منفی یک سیمانی را اینجا بخوانید




    شرکت سیمان سفید نی ریز برای سال آتی در اولین پیش بینی مبلغ 2199 ریال سود  اعلام کرده است که نسبت به سود سال 92 افت 21 درصدی را نشان می دهد.افزایش بهای تمام شده ،کاهش میزان صادرات و عدم بهره مندی از معافیت مالیاتی مربوطه علت کاهش سود در سال 93 می باشد .

    مقاومتهای پیش روی شاخص کل

    اولین مقاومت شاخص ۸۱۸۰۰میباشدودر صورت عبور تا ۸۴۵۰۰خواهدرفت به نظربنده در ۸۴۰۰۰بیشترفروشنده باشیم تاخریدار.

    پرسودوتندرست باشید.

    تحلیل تکنیکال و بنیادی سهام توسط قاسی

      

    پاسخ به سوالات


    من سپاها روتو ضررم توصیه به نگهداری می کند .یامعاوضه باسهم دیگری

    سیمانی ها یک رالی را باید از اوایل بهمن شروع می کردند که دقیقا خورد به افت بازار
    اینجا یک بحث حرفه ای مطرحه: آیا این رشد سیمانی ها هنوز پابرجاست و فقط به تاخیر افتاده یا نه الان که باید رشدشان تقریبا به انتها می رسید و اصلاح شروع میشد ، باز شاهد افت بازار خواهیم بود؟
    این مساله را در یک تحلیل بازش میکنم تا کاملا براتون جابیفتد.
    سپاها را شما با یک سهم پیشزو تعویض کن درصورت آغاز روند سیمانی ها ستران می خرید


    بنظرشما نرخ خوراک13سنتی چقدر روی تاپیکو تاثیر میذاره؟یا اصلا باچه قیمتی باز میشه؟

    اینکه دچقدر تاثیر میذاره یک بحثه اینکه چقدر افت میکنه بحثی دیگر.

    چیزی که کارشناسان و تحلیل گران صورتهای مالی و مدیران شرکتها می گویند تاثیر افزایش نرخ خوراک بیشتر از 15درصد برای هیچ شرکتی نخواهد بود که حتی بخشی از ان با افزایش نرخ های احتمالی جبران می شود اما متاسفانه چیزی که با آن مواجه هستیم ترس مردم از صف فروش است.
    اگر روزی که پتروشییمی ها بازگشایی می شوند 4نفر در بالاترین قیمت درخواست خرید دهد شک نکنید همه صف خرید خواهند بود.
    امروز صف مشکل اصلی تمام اقتصاد کشورماست


    چند وقت پیش غبشهر افزایش سرمایه داد.هنوز بعد این مدت این افزایش سهام تو حساب من نیومده و همون تعداد سهامهای قبل از افزایش سرمایه رو دارم.بنظرتون چکار باس کنم؟!!!!

    منم داشتم اما تو سبدم نیست باید چند سهم بخریم ببینیم اضافه شده یانه حتی اگر از قبل هم دارید باز با خرید و فروش چند سهم تغییرات جدید را کنترل کنید.
    اگر هم نیاد تو حسابتان هیچ کاری نمی توانید بکنید جز انتظار

    یکی از دوستان من مشکل شما رو داشت با شرکت تماس گرفتم براش شرکت گفت باید حضورا بیاید و برگه سهام رو بگیرید ببرید برای کار گزاری
    به دلیل بعد مسافت گفتیم نمیتونیم بیایم
    گفتند برامون درخواستتون رو فکس کنیم ببینیم چه میشه کرد


    فاز دوم هدفمندی رو کدوم گروه ها تاثیر داره.مثبت و منفیش رو هم لطف کنید.

    گروه سیمان بیشترین تاثیر منفی را می گیرد و بعداز آن فلزی ها و حمل و نقل و صنایع انرژی بر دیگر اما تاثیر مثبت !!! فکرنکنم مثبت هم باشد اگر هم ظاهرا تاثیر مثبتی بگذارد وقتی سوخت گران شود از جای دیگر تاثیر منفی میگذارد


    نظرتون راجع به دتولید چیه ؟؟؟
    برگرده بالای 1900 میتوان باحد ضرر 1590 خرید


    قبلا نرخ خراک 5 برابر شد الان زحمت دادن کردنش 4 برابر...بازم شاهد جوگیر شدن این جماعت خواهیم بود.


    جوگیر شدن را امروز دیدیم که چطور 93ملیون صف اخابر در عرض چند ثانیه ناپدید شد.
    یک نفر نیست بگوید چرا پسهند امروز 8درصد نوسان داشت. برای یک شرکت افت یا رشد 8درصدی ارزش سهام حتی در یک ماه هم یک اتفاق مهم است.
    سهند اگر بد بود چرا در صف خریدش بودیم و اگر خوب بود چرا رفتیم صف فروشش؟مگر در عرض چند دقیقه چه اتفاقی دراین شرکت افتاد؟

    باید روش را عوض کنیم و جور دیگر ببینیم


    استاد از این سهمها کدام را رد کنم
    ثتران24%

    دانا12
    ثباغ12
    وتوشه10
    بقیه هم خکمک- ثغرب- پلاسکو-خزر-صادرات-ثاژن-خرینگ-وتوکا-رنا-

    درضمن شپنا برای خرید چطوره"؟

    اون بقیه را رد کن!!
    البته درمورد دانا چیز زیادی نمیدانم.

    شپنا خوبه اما شبندر بهتره


    یک نظر در مورد سبدم میدین لطفا ؟ وسپه - اخابر - تاپیکو - وبملت - ذوب - آکنتور- رمپنا - تیپیکو

    خوبه خوبه


    شتولی حرفی برا گفتن داره؟

    چی بگم؟ خوبه بد نیست. من ورود به اینگونه سهمها را به دیگران توصیه نمی کنم

    گزارش بازار سه شنبه 29 بهمن ماه 92
    گزارش بازار سه شنبه 29 بهمن ماه 92









    نیم نگاهی به بازار

    شاخص کل بورس در معاملات امروز با افت 167 واحدی روبرو شد و در 80،435 واحد ایستاد.نماد معاملاتی همراه با 168 و اخابر 29 واحد بیشترین تاثیر مثبت و نماد معاملاتی شبندر با 49 واحد و وبصادر با 30 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.

    ارزش کل معاملات بازار بورس به 367 میلیارد تومان رسید که البته 107 میلیارد تومان آن مربوط به معاملات بلوکی شپنا بود.از 367 میلیارد تومان ارزش معاملات بازار 106 میلیارد تومان آن به بازار فرابورس و مابقی به بازار بورس اختصاص داشت.بیشترین ارزش معاملات بورس بعد از شپنا به شبندر با 11.4 میلیارد تومان تعلق داشت.

     

    بازار امروز را در حالی آغاز کردیم که افت قیمت ها همچون گذشته نبود.دیشب نیز در بخش فردا بازار اشاره داشتیم که افت قیمت ها در این مدت به حدی بوده است که دیگر افت های سنگین منطقی نمی باشد و امروز هم شاهد بودیم که تقاضا در قیمت های منفی بالا بود و بسیاری از شرکت های بنیادی حتی به قیمت های مثبت نیز رسیدند.رشد بازار از روز گذشته آغاز شده بود که موضوع نرخ خوراک بار دیگر مانع از رشد خوب آن شد.با نوع معاملات امروز و گزارش های نسبتا مثبت برخی گروه ها و شرکت ها برای سال 93 می توان به رشد بازار امیدوار بود.البته هنوز گزارش 93 شرکت های مهم فولادی ،سنگ آهنی و پتروشیمی باقی مانده است و گزارش های محتاط این شرکت ها ممکن است بازار را در کوتاه مدت تحت تاثیر قرار دهد.به ویژه پتروشیمی ها که در صورت قطعی شدن نرخ خوراک 13 سنت مسلما گزارش های محتاطی منتشر خواهند کرد.برخی شایعات حکایت از این دارد که طی هفته آتی پتروشیمی ها سود سال 93 خود را با دو فرض نرخ خوراک 10 و 13 سنت منتشر می کنند.

    در کل باید گفت بازار افت زیاد دیگری نخواهد داشت ولی در خرید ها باید محتاط بود و مسائل بنیادی را در معاملات خود حتما لحاظ کنیم.بازار در مرحله ای قرار گرفته است که دیگر به سمت سهام با P/E های بالا و با تقسیم سود پایین نخواهد رفت.دوران سفته بازی ها بر روی سهام شرکت های با سرمایه پایین تمام شده است و بارها قبل از افت شدید بازار توصیه داشتیم که پیرو حرکت گروهی سفته بازار و سرمایه دار که P/E بسیاری از سهام با شناور پایین و سرمایه پایین را بسیار بالا برده بودند نباشید.حالا شاهد هستیم که همین سهام حبابی بیشتر از هر سهم دیگری افت داشته اند و حتی برخی با وجود تعدیل مثبت های مناسب محکوم به اصلاح  P/E هستند.کسانی هم بودند که در زمان رشد شدید بازار به این موضوع اعتراض داشتند که چرا سهام بنیادی که ما خرید کرده ایم رشد زیادی نداشته اند و حالا خوشحال هستند که همان سهام آنها افت زیادی هم نداشته اند و این به دلیل توجه به تحلیل در معاملات آنها بوده است.

    در روزهای آینده و هفته آتی،  بازار علاوه بر اینکه نیم نگاهی به وضعیت نرخ خوراک خواهد داشت بیشتر حواس خود را به کدال ونوع گزارش های 93 شرکت ها معطوف خواهد کرد.در مورد نرخ خوراک امیدواری سهامداران گروه پتروشیمی هنوز به این است که این مصوبه بار دیگر به مجلس باز گردانده شود و حتی برخی اعلام می کنند که ممکن است این موضوع به شورای رقابت نیز کشانده شود.به هر حال باید در مورد اخبار قطعی تر در این زمینه منتظر باشیم.

    گزارش های بودجه 93 در روزهای آینده با سرعت بیشتری به بازار ارسال خواهند شد و حتی شرکت های بیشتری برای اعلام این سود ها متوقف خواهند شد که در هر حال تاثیر این گزارش ها در مقطع فعلی بر بازار بسیار زیاد می باشد.بازار انتظار گزارش های محتاطی را از بیشتر صنایع دارد که اگر به غیر از این باشد تاثیر مثبتی بر معاملات خواهد داشت.

    در مورد بحث هدفمندی که قرار است از ابتدای سال آتی اجرا شود شنیده های مختلفی در مورد میزان افزایش نرخ حامل های انرژی به گوش می رسد. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این باره گفته: پیش بینی می شود در بودجه از محل هدفمند سازی یارانه ها قیمت حامل های انرژی 40 درصد افزایش یابد.برخی خبرگزاری ها نیز که این روزها به شدت وارد مسائل کارشناسی شده اند اظهار می کنند که نرخ ها در یک مرحله بیش از 70 درصد افزایش خواهد یافت .آنها اظهار می کنند این شوک به یکباره قیمت کالاها را تحت تاثیر قرار می دهد و افزایش نرخ تورم را در پی خواهد داشت

    در بازار داخلی چه خبر بود؟

    بانکی ها که در ابتدا با افت قیمت های محسوس همراه شده بودند از نیمه دوم شرایط بهتری پیدا کردند و شاهد افزایش تقاضا در بیشتر نمادهای گروه بودیم.این روزها اخبار و شنیده های زیادی در مورد نرخ سود بانکی به گوش می رسد.دولت فعلا با افزایش نرخ سود مخالف است . درحالی که روابط عمومی بانک مرکزی سعی در رد افزایش نرخ سود بانکی دارد، معاون نظارتی این بانک افزایش نرخ سود را تایید کرده و گفته است، نرخ سود برای برخی از مردم به ۳۱ درصد هم می رسد.

    مشاور معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور نیز با بیان اینکه برای جمع آوری نقدینگی در جامعه دولت راهی جزء افزایش نرخ سود بانکی ندارد،گفته: بانک مرکزی و بانکها بدون مصوبه شورای پول و اعتبار نمی تواند نرخ سود بانکی را تغییر دهد

    در این گروه اولین سود سال 93 منتشر شد. بانک دی برای سال آتی در اولین قدم 32 تومان اعلام کرده است که نسبت به سود 27 تومانی سال 92 رشد 18.5 درصدی را نشان می دهد.پیش بینی رشد 96 درصدی درآمدهای مشاع ( ناشی از رشد جالب سود تسهیلات اعطایی) و رشد 50 درصدی درآمدهای مشاع ( ناشی از رشد درآمد کارمزد) از علل تعدیل مثبت شرکت می باشد.در بخش هزینه ها نیز سهم سود سپرده گذاران 111 درصد و سایر هزینه ها ( به ویژه هزینه مطالبات مشکوک الوصول) با رشد زیادی پیش بینی شده است

    در بانک صادرات که معاملات منفی و متعادلی را تجربه کرد شایعاتی از  مزایده نیروگاه قائم و فروش 100 درصدی این نیروگاه شنیده میشود

    بانک سینا که برای یازدهمین سال متوالی در میان یکصد شرکت برتر ایران قرار گرفته است امروز بین 300 تا 323 تومان نوسان داشت.

    وپارس معاملات مثبتی در بیش از 400 تومان داشت. افزایش سرمایه شرکت تا تاریخ برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه ثبت نخواهد شد و سودنقدی مصوب مجمع به سرمایه جدید (حق تقدم های حاصل از افزایش سرمایه )تعلق نمی گیرد.

    خودرویی ها با توجه به افزایش فشار فروش و صف فروش شدن ایران خودرو منفی شدند.چندین بار صف فروش خودرو توسط حقیقی ها جمع آوری شد ولی در نهایت بازهم صف فروش شد.انتشار هر نوع خبر و شایعه دیگر در مورد بلوک وپارس ممکن است معاملات ایران خودرو و کل گروه را تحت تاثیر قرار دهد. مدیر عامل ایران خودرو روزگذشته بازهم در مورد معامله بلوکی وپارس اعلام کرده که :با یکی، دو شرکت سرمایه‌گذاری در این مورد مذاکره کرده‌ایم و در مراحل نهایی قرار داریم.

    در این گروه بیشتر شرکت ها زیان خود را برای سال آتی کاهش خواهند داد ولی شرکتهایی که خیلی زیانده هستند فعلا سودده نخواهند شد. بهتر است سهامداران، راه شرکت های زیانده این گروه را از دیگر شرکت ها جدا کنند.

    در این گروه همچنین در مراسم معرفی 100 شرکت برتر رتبه خودروسازان در بین ۱۰۰ شرکت برتر کشور بین 8 تا 36 پله سقوط کرد.

    خبهمن در برخورد به محدوده 340 تومان با فشار عرضه ها روبرو شد و در نهایت در 230 تومان ایستاد.البته سهم به قیمت های درصد منفی کامل نیز رسید که با افزایش تقاضا در این قیمت ها روبرو شد.

    خساپا در مقایسه با ایران خودرو در قیمت های بالایی قرار ندارد و با توجه به اینکه در اولین قدم برای سال آینده می تواند زیان خود را کاهش دهد در این قیمت ها ریسک زیادی ندارد.افزایش سرمایه شرکت نیز ظاهرا به سال بعد موکول شده است.

    دارویی ها نشان دادند که برای سال 93 نیز به لحاظ بنیادی می توانند مورد اعتماد سرمایه گذاران باشند.شرکت های این گروه در گزارش های 12 ماهه امسال نیز سود های خوبی محقق خواهند کرد.در ادامه توقف نمادهای گروه برای اعلام سود سال 93 و تعدیل عایدی امروز هم نمادهای دسبحا ، و ددام متوقف شدند.احتمالا با شرایط فعلی والبر نیز برای اعلام سود سال آتی متوقف شود.دروز هم برای برگزاری مجمع انتخاب اعضای هیئت مدیره بسته شد.

    شرکت های سیمانی در حال انتشار گزارش های 93 خود با افزایش 30 تا 40 درصدی در نرخ حامل های انرژی هستند که اگر افزایش نرخ حامل های به یکباره 70 درصد اتفاق بیفتد شرایط برای آنها کمی سخت تر خواهد شد هر چند با افزایش نرخ سیمان نیز در سال آتی با این وضعیت موافقت خواهد شد.

    امروز هم که سنیر برای اعلام سود 93 متوقف شد برای سال آتی در اولین پیش بینی 2199 ریال اعلام کرده است که نسبت به سود سال 92 افت 21 درصدی را نشان می دهد.افزایش بهای تمام شده و کاهش میزان صادرات و عدم بهره مندی از معافیت مالیاتی مربوطه علت کاهش سود در سال 93 می باشد.

    نماد شرکت سیمان تهران نیز با توجه به اعلام پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 1393/12/29 و متوقف شد.

    در پتروشیمی ها معاون نظارت و عملیات بازار اعلام کرده که نمادهای پتروشیمی بعد از اعلام سود سال 93 خود در روزهای اینده باز گشایی خواهند شد.در این گروه شنیده می شود موضوع نرخ خوراک از طریق شورای رقابت نیز پیگیری می شود.البته این موضوع را هم باید در نظر گرفت که احتمال واکنش مجدد شورای نگهبان به تعیین نرخ 13 سنتی نیز وجود دارد.برخی معتقدند که ایراد وارد شده شورای نگهبان به مصوبه قبلی نرخ خوراک همچنان رفع نشده است و احتمال برگشت مجدد آن وجود دارد

    در پتروشیمی ها قائم مقام شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در واکنش به درخواست برخی فعالان صنعت پتروشیمی مبنی بر خروج بازار از حالت دستوری، گفته: قطعا بازار در حال حاضر از حالت دستوری خارج شده و بورس قیمت را تعیین می‌کند.

    در این گروه شنیده می شود که بار دیگر غدیر و پارسان برای خرید بلوک پتروشیمی پارس با ساتا به توافق رسیده اند و این بلوک به غدیر و پارسان خواهد رسید که خبر خوبی برای ایندو سهم خواهد بود. همچنین شنیده شده است که ساتا و غدیر قصد خرید بلوک 17 درصدی فارس را  دارند.

    سهام پالایشی جز کم ریسک های بازار هستند و مسلما هر خبر مثبت از سود سال جاری و سال آتی می تواند مسیر صعودی خوبی را برای آنها ترسیم کند.امروز شبندر بار دیگر در بیش از 1500 تومان با افزایش عرضه ها روبرو شد و نتوانست در این قیمت ها تثبیت شود.اواخر سال جاری و اوایل سال آینده اخبار مثبتی از این سهم به گوش خواهد رسید.

    در نفتی ها شپاس گزارش 93 خود را منتشر کرده است. شرکت در اولین پیش بینی از سود سال 93 مبلغ 5220 ریال به ازای هر سهم اعلام کرده که نسبت به سود سال 92 رشد 13 درصدی داشته است.علت تعدیل مثبت شرکت افزایش درآمدهای متفرقه ( ناشی از افزایش فروش نقدی و سود سپرده گذاری) می باشد.شایان ذکر است سود عملیاتی شرکت نسبت به سال 92 کاهش 4 درصدی را نشان می دهد.شرکت برنامه افزایش سرمایه 100 درصدی را نیز در سال آتی دارد

    اخابر و همراه روز مثبتی را تجربه کردند و صف خرید اخابر مستحکم تا آخرین دقایق باقی ماند.همراه اول با گزارش خوب خود برای سال بعد جان تازه ای به گروه داد.خود سهم نیز با رشد 7 درصدی و قیمت های 5800 تومان به بازار بازگشت.از هم اکنون سرمایه گذران کم ریسک در حال خرید سهم برای حضور در مجمع اردیبشهت ماه شرکت می باشند.

    یکی از دلایل افزایش اقبال به اخابر ابطال معاملات روزگذشته خصوصی سازی توسط نهاد ناظر به دلیل عدم هماهنگی خصوصی سازی در عرضه سهم بود

    برای فلزی ها و سنگ آهنی ها انتظار اعلام سودهای بالاتر از سود سال 92 را در اولین گزارشات سود سال 93 نباید داشته باشیم.تا الان برخی شرکت ها این موضوع را نشان داده اند.فخاس،فنوال و کنور گزارش خود را منتشر کرده اند و کگل نیز گزارش محتاطی خواهد داد

    امروز در بین فلزی ها فباهنر از صف فروش به صف خرید رسید. فباهنر که سود هر سهم سال مالی جاری خود را 241 ریال پیش بینی کرده بود در شش ماهه حسابرسی شده 219 ریال پوشش داده است و گمانه زنی ها برای تعدیل مثبت شرکت را افزایش داده است

    فخوز نیز معاملات متعادل و مثبتی داشت که بیشتر به دلیل افزایش تقاضا برای شمش شرکت در بورس کالاست.قیمت شمش بلوم شرکت از 1380 تومان به 1425 تومان افزایش پیدا کرده است.یک نکته را در مورد فولادی ها باید در نظر داشته باشیم که اگر نرخ حامل های انرژی افزایش یابد از سوی دیگر قیمت گذاری آنها در بورس کالا نیز از حالت دستوری خارج می شود

    در معدنی ها کدما برای اعلام سود سال 93 متوقف شد.

    در تجهیزاتی ها ،رتکو  و بترانس برای اعلام سود سال آتی متوقف شدند. رتکو برای سال 93در اولین پیش بینی مبلغ 1133 ریال به ازای هر سهم اعلام کرده است که نسبت به سود 885 ریال سال 92 رشد 28 درصدی را نشان می دهد.با این سود و قیمت های فعلی p/e سهم نزدیک به 9 می باشد.رتکو که با پیشرفت پروژه های پارس جنوبی شرایط بهتری هم پیدا خواهد کرد مسلما در سال بعد شرایط بهتری خواهد داشت

    در دیگر نمادها

    در سرمایه گذاری ها وصنعت با افزایش تقاضا به صف خرید رسید. شرکت در 12 ماهه واقعی منتهی به 30/9/92 مبلغ 115 تومان به ازای هر سهم محقق کرده است.در 9 ماهه 111 تومان شناسایی کرده بود

    امروز خمحرکه و تمحرکه  با توجه به اعلام پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 1393/12/29، متوقف شدند.

    خفنر که برای سال آتی در اولین گزارش 167 ریال به ازای هر سهم پیش بینی کرده بازگشایی شد و از همان ابتدا در 871 ریال با صف خرید روبرو شد.

    شیران با معاملات منفی در محدوده 3000 تومان معامله شد.ماه بعدی مجمع شرکت با تقسیم سود حداقل 70-75 درصدی برگزار می شود و کسانی که قصد شرکت در مجمع را دارند در نظر داشته باشند که سهم ریسک کمی دارد.واتی نیز که تقسیم سود شیران را برای سال جاری 50 درصد در نظر گرفته بازهم برای سال جاری تعدیل مثبت خواهد داشت.

     

    پرشین تحلیل –بهمن ماه 92

     

    فــــــــــــــردا بـــــازار ( پیش بینی بازار چهارشنبه 30 بهمن 92 )
    فــــــــــــــردا بـــــازار








    بازار امروز با اینکه منفی بود ولی امیدوار کننده بود.خریدها در منفی ها نسبتا بالا بود.سهامداران (عمدتا حقیقی) هنوز ترس ریزش های اخیر را دارند و دلیل عرضه های برخی از آنها نیز همین ترس است که فعلا به طورکامل ریخته نشده است.برای فردا بازهم خریدها در قیمت های منفی ( اگر افت قیمتی صورت پذیرد ) بالا خواهد بود.تاثیر اصلی بر بازار فردا را توقف برخی نمادها برای اعلام سود سال 93 و انتشار گزارش برخی شرکت های دیگر خواهد داشت.گزارش های بودجه 93 در حال انتشار هستند و این عامل در کنار چگونگی بازگشایی پتروشیمی ها که احتمالا از فردا با بازگشایی هلدینگ خلیج فارس کلید خواهد خورد دو عامل مهمی ست که این روزها شاید برخی به دلیل آنها دست از خریدهای پر حجم برداشته اند و شاید هم برخی فروشنده شده اند.

    برای فردا پیش بینی کلی این است که شرایط بهتر از امروز باشد البته همانطور که گفته شد خبر گزارش های 93 مهم است.در خارج از فضای بازار نیز نباید از مذاکرات با 5+1 نیز که در حال برگزاری ست غافل شد!

    در گروه های مختلف...

    بانکی ها تا حدودی با اولین گزارش 93 شان امیدوار شده اند ولی خبر این روزهای این گروه بحث نرخ سود آنها در سال 93 است که مخالفان و موافقان زیادی دارد.

    سیمانی ها گزارش های 93 خود را تا بدین جا خیلی خوب منتشر نکرده اند.افزایش نرخ سیمان داخلی برای سال بعد با وجود افزایش نرخ حامل های انرژی قطعی ست و درخواستی نیز برای افزایش 10 دلاری نرخ سیمان صادراتی شده است.

    برعکس سیمانی ها،در دارویی ها قطار تعدیل مثبت ها همچنان در حرکت است و در حال رسیدن به ایستگاه های مختلف می باشد.امروز نیز دسبحا تعدیل مثبت خوبی به بازار اعلام کرد.درازک نیز تعدیل مثبت داد.

    در پتروشیمی ها به احتمال زیاد هلدینگ خلیج فارس فردا بازگشایی می شود.بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی شرکت‌های پتروشیمی که خوراک مایع استفاده می‌کنند از 5 تا 10 درصد تخفیف در نرخ خوراک بهره‌مند می‌شوند مدیرعامل این غول صنعت پتروشیمی نیز گفته : وضعیت شرکت هلدینگ خلیج فارس مناسب است، به علاوه تخفیف 5 تا 10 درصدی در خوراک مایع برای شرکت ما نیز درنظر گرفته شده که به طور قطع بر روی سودآوری شرکت اثر دارد و این امر پس از محقق شدن، به بازار نیز منعکس خواهد شد.

    گروه انفورماتیک با توجه رشد صنعت IT و اینترنت می توانند در بلند حرفهای زیادی برای گفتن دارند.سهامداران این روزها توجه بیشتری به این گروه با توجه به عدم تاثیر پذیری از حاشیه های ایجاد شده توسط مجلس( هدفمندی یارانه ها،نرخ خوراک و بحث بهره مالکانه ) دارند.

    ساختمانی ها بعد از ثبت دو روز معاملات مثبت امروز پر عرضه ظاهر شدند.به نظر می رسد P/E این گروه همچون گذشته در محدوده های کمتری از سایر گروه ها قرار داشته باشند.

    کاشی سازان با توجه به انتشار اولین گزارش سال 93 از سوی کاشی پارس که گزارش خوبی هم بوده می توانند در صورت تداوم این گزارش ها مورد توجه قرار بگیرند.افزایش بیش از 20 درصدی برای انواع کاشی برای سال بعد توسط انجمن صنفی کاشی و سرامیک می تواند به ارائه گزارش های مناسب این صنعت کمک نماید.

    قندی ها هم می توانند با توجه به در نظر گرفتن نرخ شکر به 2250 تومان برای سال آتی و افزایش جذب چغندر قند گزارش های معقولی برای سال بعد ارائه دهند.

    پرشین تحلیل –بهمن ماه 92


    شرکت بیمه ملت نیز برای هر سهم در سال مالی 93 مبلغ 278 ریال سود خالص پیش بینی کرده که نسبت به سال مالی قبل (مبلغ 271 ریال) افزایش 2.5 درصدی داشته است.


        *معاون اول رئیس جمهور گفت: قطعاً در سال ۹۳ نظام تک نرخی شدن ارز در کشور اجرا خواهد شد.تسنیم



        *عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در تشریح جزئیات نشست دیروز ستاد و گزارش دستگاه قضا از پرونده بابک زنجانی گفت: کل دارایی‌ داخلی زنجانی شاید به هزار میلیارد تومان هم نرسد که این رقم کفاف بدهی ۹ هزار میلیارد تومانی وی را نمی دهد.تسنیم
        نفت کرمانشاه پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی 92 را روز گذشته مبلغ 5119 ریال اعلام کرد و طی دوره 9 ماهه منتهی به 30 آذر 92 مبلغ 3534 ریال به ازای هر سهم از سود پیش‌بینی شده را پوشش داد. علم‌الهدی یادآور شد: پیش از این در مهر‌ماه سال جاری قرار بود این شرکت بیش از 6 میلیون سهم خود را از طریق بازار دوم عرضه کند که به دلیل عدم انتشار کامل اطلاعات مالی شرکت از طریق سایت کدال، این سهم در موعد اعلام شده عرضه نشد.
        ۹:۵۹


    *پارسان که روز 8 اسفند ماه مجمع خود را با سود 204 تومانی برگزار می کند قرار است سود سهامداران را نیز از روز 17 اسفند به حساب آنها واریز نماید.




    افخم: از این دور یا دور بعدی مذاکرات ایران و 1+5 انتظار نتیجه نداریم

    سه شنبه

    1392/11/29 10:30زمزمه بازگشایی نماد معاملاتی پتروشیمی ها از روز چهار شنبه سه شنبه 1392/11/29 10:33


    سازمان بورس امروز موضوع بازگشایی نماد معاملاتی گروه پتروشیمی و هلدینگ های تابعه آنها را در کمیته ایی بررسی می کند.انتظار می رود نماد معاملاتی این گروه از فردا چهارشنبه به تدریج بازگشایی شود

    سود سال 93 را 1133 ریال اعلام کرد. سه شنبه 1392/11/29 10:39


    به اطلاع می رساند بر مبنای اطلاعات دریافتی از شرکت بازرسي فني و کنترل خوردگي تکين کو طی نامه شماره مورخ 1392/11/28 پیش بینی درآمد هر سهم برای سال منتهی به 1393/12/29 با سرمایه 30,000 میلیون ریال مبلغ 1,133 ریال به طور خالص پس از کسر مالیات می باشد.بر این اساس سود سال 93 شرکت نسبت به سود سال 92 رشدی معادل 28 درصد داشته است. احتمالا شرکت در طول سال تعدیلات مناسبی داشته باشد.

    پیش بینی سود هر سهم بانک دی:
    پیش بینی سود هر سهم سال مالی 93: 320 ريال
    پیش بینی سود هر سهم سال مالی 92: 270 ريال
    درصد تغییر در پیش بینی سود هر سهم: 18%+
  • 9:25 AM

    از نظر درصد کاهش سود بیشترین تأثیر منفی را از خوراک 13 سنتی زاگرس، کرمانشا، شفن و پردیس خواهند دید.
  • 9:19 AM

    پیش بینی درآمد هر سهم شاملا:
    پیش بینی سود هر سهم سال مالی 93: 2012 ريال
    پیش بینی سود هر سهم سال مالی 92: 2002 ريال
  • 9:14 AM

    پیش بینی سود هر سهم قپیرا:
    پیش بینی سود هر سهم سال مالی 93: 827 ريال
    پیش بینی سود هر سهم سال مالی 92: 460 ريال
    درصد تغییر در پیش بینی سود: 56%+

  • وپست :::

    باتوجه به رسیدن سهم به کف حمایتی میان مدت خود در 700 تومان شاهد بازگشت از این محدوده هستیم.باند PRZ مقاومتی اول در محدوده ی 800 - 804 تومان میباشد.در صورتی که بتواند از آن عبور کند تا مرز 860 تومان جای صعود دارد.

    اسیلاتور CCI سیکل صعودی را تمایل دارد ولی قدرت خریداران در سهم مناسب نیست و ارتقا به سطح FX-DIvergence نیز عدم وجود قدرت قوی خریداران را نشان میدهد.حمایت 700 تومان حمایت قوی میباشد که میتوانید روش حساب کنید.

    سهم با دید نوسانگیری 3 روزه در 702 تومان سیگنال خرید داشت ولی در قیمت کنونی در 767 تومان به تارگت 800 نزدیک شده است.

    پیشنهاد میشود صبر کنید تا واکنش سهم به 800 دیده شود بعد تصمیم گیری گرفته شود

    شرکت فاسمین توانسته مجوز افزایش سرمایه 110% خود را از محل تجدید ارزیابی داراییها  از سازمان بگیرد همچنین شرکت این توانایی را دارد که برای هر سهم سود 200 تومانی را در پایان سال بدست بیاورد.

    از شرکت فولاد آلیاژی یزد به گوش میرسد که شرکت توانسته با افزایش تولید وکاهش بهای تمام شده کالای فروش رفته سود امسال خود را با تعدیل 10% افزایش دهد.

    توقف نمادهاي سنير، رتكو، كدما، تمحركه، خمحركه برای اعلام سود 93 سه شنبه 1392/11/29 9:1

    به اطلاع مي رساند، نماد معاملاتي شركت هاي سيمان سفيد ني ريز، بازرسي فني و كنترل خوردگي تكين كو، معدني دماوند، ماشين سازي نيرو محركه و صنعتي نيرو محركه با توجه به اعلام پيش بيني درآمد هر سهم سال مالي منتهي به 1393/12/29، متوقف شدند

    صحرايي خاطرنشان كرد: به اين ترتيب نمادهاي اين گروه طي يكي دو روز آينده بازگشايي خواهند شد

    فــــــــــــــردا بـــــازار ( پیش بینی بازار سه شنبه 29 بهمن 92 )
    فــــــــــــــردا بـــــازار










    بازار امروز تمام حواسش به مجلس و تعیین نرخ خوراک بود.وقتی نرخ خوراک حداقل 13 سنتی بعد از 2 ساعت بحث بین نمایندگان به تصویب رسید هر نمادی از هر گروهی که صف خرید بود صف خود را از دست داد و متعادل شد.واقعا اگر برای سهمی صف خرید چیده می شود حتما در آن قیمت ها ارزنده است که این تقاضا برای آن شکل می گیرد، حال تاثیر نرخ خوراک 13 سنتی بر این گونه سهم ها چیست که اینگونه صف خود را در عرض چند ثانیه از دست می دهد را فقط و فقط جو زدگی عده ای می دانیم! امیدواریم این روزهای واقعا خسته کننده تمام شود و تحلیل ها مبنای همه تصمیم گیری های سهامداران شود .

    برای فردا بازهم روز مهمی در پیش داریم .واکنش بازار به نرخ خوراک 13 سنتی پتروشیمی ها مهم است امیدواریم گروه هایی که اصلا ربطی به نرخ خوراک ندارند راه خود را از این گروه جدا کنند و سهامدارانی هم که در دو روز اخیر اعتقاد به افزایش قیمت سهم خود را داشته اند ،بی جهت سهام خود را نفروشند.بهتر است از روزهای آتی سهامداران نگاه خود را گزارش های سال 93 معطوف کنند و کمتر به حاشیه ها توجه کنند.

    در کل برای فردا با توجه به رسیدن به نقطه اول مقاومت شاخص و همچنین جو ناشی از تصویب نرخ خوراک 13 سنت افزایش عرضه های بیشتری را انتظار داریم البته افت های قبلی را پیش بینی نمی کنیم چرا که بازار در اواخر وقت توانست خود را جمع و جور کند.ضمن اینکه اگر بازار فردا منطقی عمل کند حتی می تواند همچون دو روز اخیر صعود خوبی داشته باشد.

    خصوصی سازی امروز باز هم در یکی از سهام بزرگ بازار عرضه کننده بود.خصوصی سازی در اخابر عرضه کننده اصلی بود که البته معاون بازار شرکت بورس از ابطال معاملات امروز شرکت به دلیل عرضه‌های ناهماهنگ خصوصی‌سازی خبر داد و رشد شاخص نیز به دلیل همین ابطال 834 واحد ثبت شد .البته خصوصی سازی امروز عرضه کننده خرد دو بانک دولتی صادرات و تجارت نیز بود

    در پتروشیمی ها معاون نظارت و عملیات بازار اعلام کرده که نمادهای پتروشیمی بعد از اعلام سود سال 93 خود در یکی دو روز اینده باز گشایی خواهند شد.در این گروه شنیده می شود موضوع نرخ خوراک از طریق شورای رقابت نیز پیگیری می شود.البته این موضوع را هم باید در نظر گرفت که احتمال واکنش مجدد شورای نگهبان به تعیین نرخ 13 سنتی نیز وجود دارد.برخی معتقدند که ایراد وارد شده شورای نگهبان به مصوبه قبلی نرخ خوراک همچنان رفع نشده است و احتمال برگشت مجدد آن وجود دارد

    خودرویی ها بعد از اخبار مجلس در مورد نرخ خوراک منفی شدند ولی بعد از آن با افزایش تقاضا مجددا به قیمت های مثبت بازگشتند.در این گروه معاملات ایران خودرو مهم است ولی بهتر است سهامداران راه شرکت های زیانده این گروه را از دیگر شرکت ها جدا کنند.

    مدیر عامل ایران خودرو امروز بازهم در مورد معامله بلوکی وپارس اعلام کرده که :با یکی، دو شرکت سرمایه‌گذاری در این مورد مذاکره کرده‌ایم و در مراحل نهایی قرار داریم.

    در این گروه در مراسم معرفی 100 شرکت برتر رتبه خودروسازان در بین ۱۰۰ شرکت برتر کشور بین 8 تا 36 پله سقوط کرد.

    دارویی ها نشان دادند که برای سال 93 نیز به لحاظ بنیادی می توانند مورد اعتماد سرمایه گذاران باشند.شرکت های این گروه در گزارش های 12 ماهه امسال نیز سود های خوبی محقق خواهند کرد.

    شرکت های سیمانی در حال انتشار گزارش های 93 خود با افزایش 30 تا 40 درصدی در نرخ حامل های انرژی هستند که اگر افزایش نرخ حامل های به یکباره 70 درصد اتفاق بیفتد شرایط برای آنها کمی سخت تر خواهد شد هر چند با افزایش نرخ سیمان نیز در سال آتی با این وضعیت موافقت خواهد شد.

    سهام پالایشی جر کم ریسک های بازار هستند و مسلما هر خبر مثبت از سود سال جاری و سال آتی می تواند مسیر صعودی خوبی را برای آنها ترسیم کند

    برای فلزی ها و سنگ آهنی ها انتظار اعلام سودهای بالاتر از سود سال 92 را در اولین گزارشات سود سال 93 نباید داشته باشیم.تا الان برخی شرکت ها این موضوع را نشان داده اند.فخاس،فنوال و کنور گزارش خود را منتشر کرده اند و کگل نیز گزارش محتاطی خواهد داد

     

    پرشین تحلیل –بهمن ماه 92

    EPSnews

    خلاصه بازار

    دوشنبه 28 بهمن 1392 - 17 فوریه 2014

    شاخص کل بورس تهران برای سومین روز افزایش یافته و با رشد 1.2 درصد بالای مرز 80 هزار واحدی قرار گرفته و به 80686.30 واحد رسیده است. این رشد سه روزه پس از رسیدن شاخص کل به محدوده میانگین متحرک صد روزه صورت گرفته است. در حالی که شرکت های بزرگ اکثر صنایع معاملات را با صف های خرید آغاز کردند، پس از تصمیم نمایندگان مجلس در جهت افزایش نرخ خوراک پتروشیمی ها در میانه زمان معاملات، صف های خرید عرضه شده، بطوریکه ارزش معاملات به 211 میلیارد تومان رسیده است. با در نظر نگرفتن معاملات بلوکی دیروز، ارزش معاملات امروز بیش از 70 درصد افزایش یافته است.

    امروز در صحن علنی مجلس با مصوبه دیروز کمیسیون تلفیق مبنی بر حذف عبارت "حداقل 15 سنت" برای خوراک مجتمع های پتروشیمی مخالفت شده و در نهایت نمایندگان با 2 سنت کاهش، نرخ 13 سنت را به عنوان حداقل نرخ خوراک تصویب کردند. همچنین به گزارش خانه ملت مقرر شده وزارت نفت قیمت خوراک گاز را به صورت پلکانی به گونه‌ای تخفیف دهد که نرخ بازده داخلی ارزی سرمایه گذار حداکثر سی درصد باشد. در حال حاضر هر متر مکعب گاز با نرخی در حدود 3 سنت در اختیار پتروشیمی ها قرار میگیرد.

    پالایش نفت بندر عباس و مخابرات ایران با توجه به عرضه صف های سنگین خریدشان، بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشته اند. معاملات شبندر در قیمت 1512 تومانی و با رشد 3 درصد بسته شده و در سمت دیگر سفارش های خرید سنگینی برای اخابر به چشم میخورد.

    پس از گروه پالایشگاهی، بیشترین ارزش معاملات به گروه مالی اختصاص دارد. در بین بانک ها معاملات سه بانک پاسارگاد، تجارت و صادرات بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشته اند. معاملات نماد های بانکی نیز با صف خرید آغاز شده و علی رغم عرضه صف ها، در محدوده های مثبت بسته شده اند.

    در گروه فلزات اساسی قیمت همه شرکت های بزرگ افزایش یافته است. بیشترین ارزش معاملات گروه به شرکت ملی صنایع مس (فملی) با معامله بیش از 34 میلیون سهم در قیمت 387 تومانی، اختصاص دارد.  

    در گروه خودرو معاملات پر نوسانی را شاهد بودیم. ایران خودرو در محدوده مجاز 8 درصدی نوسان کرده و در نهایت در محدوده مثبت بسته شده است.

    طی چند روز اخیر تعدادی از شرکت های دارویی اولین پیش بینی سود سال 93 را منتشر کردند که در غالب این گزارش ها، سود سال آینده نسبت به امسال افزایش یافته است. این افزایش سود آوری غالبا به دلیل افزایش نرخ فروش محصولات میباشد، درحالی که حجم و مقدار تولید پیش بینی شده نسبت به سال جاری کاهش یافته است. سرمایه گذاری دارویی تامین (تیپیکو) برای سومین روز افزایش یافته و علی رغم عرضه صف خرید آن، با 3 درصد افزایش در قیمت 692 تومان بسته شده است.

    همان طور که در گزارش چشم انداز بامدادی صبح امروز اشاره شد، با توجه به افزایش قیمت طلا در بازگشایی بازار های جهانی، انتظار می رفت که قیمت سکه افزایش یابد. علی رغم افت اندک قیمت دلار امریکا تا 2949 تومان، هر سکه امامی با رشد نزدیک به 1 درصد به قیمت 938 هزار تومان رسیده است

    شاخص دوشنبه 28 بهمن1392 23:6

    شاخص

    خط روند نزولی(خط آبی رنگ) که حدود دو هفته پیش هم مانع رشد شاخص شد،در محدوده 80760 واحد سه شنبه اول وقت در جلوی شاخص قد علم میکند و از طرفی هم خبر نرخ خوراک 13 سنتی این مقاومت را قویتر میسازد که به نظر میرسد در حالت عادی باید شاهد افت شاخص حداقل تا محدوده 79000 واحد باشیم..مگر اینکه این قانون جدید و قوانین احتمالی جدیدتر! بتواند جلوی آنرا بگیرد! البته در صورت رد کردن این مقاومت، مقاومت بعدی شاخص در 81030 واحد یعنی سطح 38.2 فیبوی اصلاحی (معکوس) خواهد بود... به هر حال شرایط بسیار شکننده و دشمن قوی است..!

    شنیده های بازار سه شنبه 92/10/29 دوشنبه 28 بهمن1392 22:26

    1 - فولای قابلیت تعدیل مثبت بیش از 10 درصدی فولاد آلیاژی یزد به جهت کاهش قیمت تمام شده و افزایش تولید.

    2 - ثغرب کاهش بهای تمام شده و احتمال افزایش سودآوری تا 8 درصد برای هر سهم در سال آینده.

    3 - شراز قابلیت تعدیل مثبت برای هر سهم تا مبلغ 3800 ریال برای سال آینده به جهت نرخ تسعیر 2650 تومانی دلار در بودجه 93.

    منبع (البته شایعه که منبع نمیخواد!) کارگزاری اردیبهشت ایرانیان

    مجمع سیمان اردبیل تقسیم سود 2800 ريالی را تصویب نمود. خبرهایی از تقسیم سود بالا در مجمع وصنا که در روزهای آتی برگزار می شود به گوش می رسد.

    08:59 am
    پیش بینی سود هر سهم رمپنا(حسابرسی شده):
    پیش بینی سود هر سهم سال مالی 93: 493 ريال
    نرخ تسعير ارز نرخ مرکز مبادلات ارزي مي باشد.
  • 08:54 am
    پیش بینی سود هر سهم دزهراوی:
    پیش بینی سود هر سهم سال مالی 93: 7225 ريال
    پیش بینی سود هر سهم سال مالی 92: 6173 ريال
    درصد افزایش پیش بینی سود: 17%+
  • سلام
    خدا قوت
    لطفا مقاومت شبندر و خپارس رو بفرمایید؟؟ سپاسگزارم

    سلام وخسته نباشید
    صنایعپر پتانسیل ۹۳چی هستند

    علی مرادی

    سهمی از جمله ونفت و وملت سهام سفته بازها و پر ریسک هست… یک دفعه دیدی ۲ برابر شد و یکدفعه هم نصف…
    ۸۴۰ ریال حمایت

    سلام جناب مرادی. نظرتون راجع به ولصنم چیه؟ آیا خرید در این قیمتها مناسب و کم ریسک هست؟

    شاوان بلوک داره احتمالاً دو سه روز دیگه هم مثبت خواهد بود…. اما ریسک این سهم بالاست

    سلام استاد مرادی . آیا با توجه به جوان بودن تیپیکو ، مقاومتهای آن مشخص است ؟

     دوشنبه 28 بهمن ماه 92
    گزارش بازار دوشنبه 28 بهمن ماه 92








    نیم نگاهی به بازار

    شاخص کل بورس در معاملات امروز رشد 917 واحدی را تجربه کرد و بار دیگر به کانال 80 هزار واحدی بازگشت.نماد معاملاتی شبندر با 124 واحد و اخابر با 109 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس در معاملات امروز بورس داشتند.شاخص کل فرابورس نیز 16 واحد افزایش را تجربه کرد.

    ارزش کل معاملات بازار به 367 میلیارد تومان رسید که امیدوار کننده بود.مبلغ 211.2 میلیارد تومان ارزش معاملات به معاملات بازار بورس و مابقی به بازار فرابورس تعلق داشت.بیشترین ارزش معاملات بورس به معاملات شبندر با 35.9 میلیارد تومان و فملی با 13.3 میلیارد تومان اختصاص داشت.

    امروز روز حساسی برای بازار به لحاظ تصمیم دوباره مجلس در تعیین نرخ خوراک پتروشیمی و رفع ابهام وارد شده به ایراد شورای نگهبان در این مورد بود.نمایندگان مجلس از امروز ساعت 9 به بعد بیش از 2 ساعت روی خوراک پتروشیمی ها بحث کردند.اول از همه پیشنهاداتی مبنی بر واگذاری نرخ گذاری به دولت شد که تصویب نشد و نمایندگان موافق محول کردن نرخ گذاری به دولت بارها از اثرات مخرب این تصمیم بر بازار بورس صحبت کردند ولی برخی نمایندگان اصرار زیادی بدون توجه به منافع سهامداران خرد بر مسئله رانت در صنعت پتروشیمی داشتند و برخی نیز اظهار می کردند که بازار بورس عمدا و با دست کاری به این شرایط گرفتار شده است.پیشنهاد دیگری نیز برای تعیین نرخ خوراک شد و آن اینکه نرخ خوراک به گونه ای تعیین شود که شرایط رقابتی با کشورهای منطقه از بین نرود که این پیشنهاد نیز تصویب نشد و در نهایت نرخ 13 سنت تصویب شد.طبق این مصوبه : قیمت پایه خوراک گاز واحدهای پتروشیمی در چهارچوب قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به گونه‌ای تعیین می‌گردد که از 13 سنت در هر مترمکعب کمتر نشود. همچنین به منظور تحریک و تشویق واحدهای پتروشیمی و فعالان اقتصادی به توسعه سرمایه گذاری در صنایع تکمیلی و پایین دست و واحدهای پتروشیمی و فعالان اقتصادی به توسعه سرمایه گذاری در صنایع تکمیلی وپایین دست و اشتغالزایی بیشتر با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته و رعایت مکان یابی وزارت نفت، قیمت خوراک گاز را به صورت پلکانی به گونه‌ای تخفیف دهد که نرخ بازده داخلی ارزی سرمایه گذار تا سی درصد (30٪) باشد.

    بازار بورس به این مصوبه واکنش سریعی نشان داد و شاهد افزایش یکباره عرضه ها در حالی که بیشتر سهم ها صف خرید بودند،بودیم.ولی بعد از آن بازار نشان داد که به خرید بازهم راغب است و شاهد برگشت قیمتی برخی نمادهای مهم بودیم.به هر حال بازار باید با این موضوع کنار بیاد و راه صنایع و گروه های مختلف باید از هم جدا شود.

    از روزهای اینده سهامداران باید با تحلیل دقیق و بدون هیجان زدگی معامله کند.تکلیف هدفمندی و نرخ خوراک نیز مشخص شده است و همین که رفع ابهام شده می توان با تحلیل های دقیق به خرید و فروش پرداخت و این خود نکته مثبتی ست.خوشبختانه بازار به تدریج این موضوع را درک کرده که باید بر اساس تحلیل معامله کند .

    در بحث هدفمندی یارانه ها در حالی که گفته شده بود فاز دوم از تیر ماه سال بعد اجرایی می شود.دیروز در مجلس گفته شد دولت می تواند فاز دوم را از ابتدای سال اجرایی کند. در جلسه عصر دیروز کمیسیون، 59 هزار و 200 میلیارد تومان، کل منابع برای اجرای هدفمندی یارانه‌ها به‌مدت یک سال در سال 93، تعیین شد.از این 59 هزار و 200 میلیارد تومان، 11 هزار و 300 میلیارد تومان از محل افزایش قیمت نان و برق تأمین خواهد شد و مابقی هم از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی تأمین خواهد شد.طبق این مصوبه کمیسیون، مبلغ مصوب شده برای اجرای هدفمندی یارانه‌ها در سال 93 است و طبق آن دولت می‌تواند فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را در سال آینده با میزان افزایشی قیمت‌ حامل‌ها که خودش درباره آن تصمیم‌گیر است، اجرا کند.این طرح امروز صبح در مجلس تصویب شد

    گزارش های سال 93 شرکت ها با سرعت بیشتری در روزهای پایانی بهمن و اوایل اسفند بر روی کدال خواهند نشت.و امروز نیز شاهد انتشار گزارش چند شرکت دیگر بودیم.بسیاری از شرکت های منتظر تعیین نرخ خوراک و میزان افزایش نرخ حامل های انرژی در سال 93 بودند تا بر این اساس سود خود را برای سال بعد پیش بینی نمایند و در روزهای اینده با انتشار گزارش های بیشتر این موضوع نیز تمام خواهد شد و بازار مسیر خود را بهتر خواهد شناخت.

    در بازار داخلی چه خبر بود؟

    بانکی ها در حالی صف خرید بودند که با اخبار مجلس صف خرید خود را از دست دادند ولی تقاضا در آنها حتی در قیمت های مثبت نیز بالا بود.به نظر می رسد در روزهای آینده راه این گروه از پتروشیمی ها نیز جدا شود.به هر حال توجه داشته که این گروه نه از بحث هدفمندی و نه از بحث نرخ خوراک هیچ تاثیری نمی پذیرند و حتی برای سال بعد امکان افزایش نرخ سود بانکی نیز وجود دارد.

    درحالی که عملاً بانک‌های دولتی و خصوصی با دریافت حداقل ۲۶ درصد سود به متقاضیان وام پرداخت می کنند وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه جلسه امروز کمیسیون تلفیق به نمایندگان گفت،"بانک مرکزی دیروز افزایش نرخ سود را رد کرده و این ملاک است".

    اما عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه موضوع افزایش 26 درصدی نرخ سود بانکی ، فردا در کمیسیون اقتصادی مورد بررسی قرار خواهد گرفت،گفته: تازمانی که نرخ تورم ماهیانه و سالیانه از سوی بانک مرکزی اعلام نشده است، بانک ها حق افزایش سود بانکی راندارند.

    وتجارت به بیش از 340 تومان بازگشته است و قیمت های احتمالی و مثبت فردا محدوده مقاومتی سهم می باشد که باید دید می تواند از آن عبور کند یا خیر .سود هر سهم شرکت 46 تومان می باشد و هنوز گزارش 9 ماهه را منتشر نکرده است .برای سال آتی نیز پیش بینی می شود 38 تا 40 تومان را در اولین قدم اعلام نماید.بحث افزایش سرمایه شرکت نیز در پیش است که فعلا خبری از انتشار رسمی آن نیست.

    سایر شرکت های اینگروه نیز امروز مثبت بودند که  صف های خرید خود را از دست دادند.

    بانکی ها در کنار گروه انفورماتیکی و ساختمانی و مخابرات و برخی گروه های دیگر از بحث هدفمندی یارانه ها تاثیر نمی پذیرند و خرید آنها با دید بلند مدت و میان مدت ریسک کمی دارد.در گروه انفور ماتیکی فقط مرقام منفی بود و سایر نمادها با اقبال رو برو بودند.رانفور رشد بیش از 2 درصدی را تجربه کرد.

    ساختمانی ها همچون دیروز مثبت بودند که بیشتر به دلیل P/E پایین مورد توجه هستند.نمی توان به رشد ادامه دار این گروه خیلی امیدوار بود ولی سهام با P/E کمتر از 5 این گروه ریسکی ندارند ضمن اینکه برخی همچون آ س پ ،وساخت و ثباغ شرایط بنیادی خوبی نیز دارند.

    در سنگ اهنی ها روز گذشته کگل برای اعلام سود احتمالا بین 100 تا 110 تومانی برای سال 93 متوقف شد .امروز هم کنور سود هر سهم سال مالی آتی خود را 1469 ریال اعلام کرده است که نسبت به سود سال 92 با افت 7 درصدی پیش بینی شده است.نکته مهم در مورد شرکت این است که برای سال 93 کنسانتره و سنگ آهن ریز دانه نیز به محصولات فروشی خود اضافه کرده است.20 درصد مبلغ ریالی خود را نیز برای فروش داخلی در نظر گرفته .سال های قبل کل فروش صادراتی بوده .نرخ تسعیر دلار را نیز 2650 تومان لحاظ کرده است

    پالایشی ها با وجود افزایش عرضه ها معاملات مثبتی داشتند.شبندر در قیمت پایانی به بیش از 1500 تومان رسید.مسلما با وجود طرح توسعه مهم این شرکت شرایط بنیادی خوبی برای سال آتی خواهد داشت.40 درصد خریداران امروز سهم حقوقی ها بودند.

    در این گروه پالایش نفت کرمانشاه برای دومین بار درج شد تا برای عرضه اولیه آماده شود.البته شرکت سود هر سهم امسال خود را از 5873 ریال به 5119 ریال کاهش داده است و در 9 ماهه امسال نیز 69 درصد آن را محقق کرده است

    در فلزی ها نماد معاملاتي نورد آلمينيوم با توجه به اعلام پيش بيني درآمد هر سهم سال مالي منتهي به 1393/12/29، متوقف شد.شرکت برای سال 93 در اولین گام 435 ریال به ازای هر سهم پیش بینی کرده که نسبت به سود 578 ریال سال 92 افت 25 درصدی را نشان می دهد.با وجود رشد تولید و فروش افزایش بهای تمام شده باعث کاهش سود شرکت شده است

    فخاس سو هر سهم سال مالی اتی خود را در اولین گام مبلغ 498 ریال به ازای هر سهم پیش بینی کرده است که نسبت به سود 551 ریالی سال 92 افت 10 درصدی داشته است.با توجه به رشد 36 درصدی فروش و 45 درصدی بهای تمام شده و 18 درصدی هزینه های عمومی اداری ،سود عملیاتی شرکت رشد 4 درصدی نسبت به سال 92 داشته است ولی اتمام دوره معافیت مالیاتی باعث کاهش 10 درصدی سود خالص شرکت در سال 93 شده است.نرخ میلگرد در بودجه سال 92 حدودا 1632 تومان در هر کیلو می باشد که این نرخ برای سال 93 مبلغ 1700 تومان پیش بینی شده است.نرخ فروش آهن اسفنجی نیز در سال 92 مبلغ 1529 تومان می باشد که برای سال 93 مبلغ 1550 تومان پیش بینی شده است.در کل بودجه شرکت معقول پیش بینی شده است .نکته های مثبت شرکت افزایش سرمایه 1400 میلیارد ریالی شرکت در سال آینده از محل مطالبات و آورده نقدي و سود انباشته و طرح توسعه شرکت می باشد.به منظور افزايش ظرفيت توليد و تنوع بخشي محصولات توليدي، طرح توسعه واحد فولادسازي با ظرفيت 720 هزار تن بیلت و به مدول يك و دو احياء مستقيم، ايجاد واحد گندله سازي با ظرفيت 2.5 میلیون تن در سال در دست اجرا می باشد

    خودرویی ها همچون روز گذشته در اواخبر وقت با عرضه های زیاد روبرو شدند.ایران خودرو با اخبار مجلس به صف فروش نیز رسید ولی بار دیگر با افزایش تقاضا روبرو و تا 310 تومان نیز بالا رفت.با توجه به افت محسوس سایر نمادهای گروه نباید انتظار رشد زیادی از ایران خودرو داشت و اگر شرایط بازار با روند مثبت فعلی ادامه ندهد احتمال افت قیمت نیز وجود دارد.خبهمن نیز با افزایش عرضه ها در خودرویی ها پر عرضه ظاهر شد و صف خرید 20 میلیون سهمی خود را از دست داد.فردا باید دید سهم در برخورد با محدوده های مقاومتی چه واکنشی خواهد داشت

    در این گروه رئیس شورای رقابت از ارائه طرح کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی تعرفه واردات خودرو از سوی این شورا به هیأت دولت خبر داده و گفته: دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو نیز تا پایان سال بازنگری می‌شود.

    نماد معاملاتي خنصیر با توجه به تعديل پيش بيني درآمد هر سهم، متوقف شد.اتفاقی که ممکن است برای برخی شرکت های گروه باز هم اتفاق بیفتد و برای تعدیل مثبت در سود سال آینده متوقف شوند.

    دارویی ها فعلا با توجه به گزارش های قابل قبول سال 93 در بیشتر نمادها مورد توجه هستند.تیپیکو تا صف خرید و آستانه قیمتی 700 تومان پیش رفت ولی با فشار عرضه ها تا 650 تومان نیز افت کرد.در پایان و از ساعت 12 به بعد نیز در قیمت پایانی( 6929 ریال) با صف فروش 267 هزار سهمی به کار خود پایان داد

    در این گروه سبحان دارو برای سال 93 در اولین پیش بینی مبلغ 6298 ریال اعلام کرده است که نسبت به پیش بینی اخیر سود سال 92 ( 4576 ریال به ازای هر سهم) رشد 38 درصدی را نشان می دهد.سهامداران عمده سبحان ،دسبحا با 62 درصد ، والبر با 29 و بانک تجارت با 2.7 درصد مالکیت می باشند.

    پخش البرز که ماهیت تولیدی ندارد و در حوزه پخش فعالیت دارد برای سال آتی در اولین پیش بینی 783 ریال پیش بینی کرده است که نسبت به سود 809 ریالی سال 92 کاهش 3 درصدی را نشان می دهد

    دزهراوی نیز برای سال اتی 7225 ریال به ازای هر سهم اعلام کرده است که نسبت به سود هر سهم 6173 ریالی سال 92 رشد 17 درصدی داشته است.با این سود بار دیگر P/E سهم به کمتر از 5 می رسد.سهامداران اصلی دزهراوی تیپیکو با 26.5 درصد و درازک با 22.5 درصد هستند

    در شیمیایی ها شدوص برای تعدیل عایدی متوقف شد.شپمچا و شپارس و کازرو در این گروه صف فروش بودند.

    در پتروشیمی ها با تعیین نرخ خوراک 13 سنتی به تدریج گزارش های 93 منتشر خواهد شد.به نظر در ابتدا شاهد کاهش سودهای آنها نسبت به سال 93 خواهیم بود لیکنP/E پایین آنها اجازه افت زیادی به آنها نخواهد داد ضمن اینکه سهامداران عمده نیز حمایت های خود را از این گروه نشان خواهند داد.

    پارسان که روز 8 اسفند ماه مجمع خود را با سود 204 تومانی برگزار می کند قرار است سود سهامداران را نیز از روز 17 اسفند به حساب آنها واریز نماید.

    در سیمانی ها سقائن نیز سود هر سهم سال 93 خود را نسبت به سال 92 با کاهش 7 درصدی اعلام کرد.شرکت 4435 ریال اعلام کرده که سود سال 92 مبلغ 4783 ریال به ازای هر سهم بوده است.شرکت برای سال آتی از خرداد ماه افزایش نرخ 20 درصدی را برای سال آتی در نظر گرفته است.ضمنا خريد برق مصرفي با 30درصد افزايش ازمبلغ 400ريال براي هرکيلووات به 520ريال وخريد مازوت وگاز نيز با 30 درصدافزايش به ترتيب از مبلغ 2003ريال و800 ريال به 2604 ريال و 1040 ريال پيش بيني شده است در ضمن حمل مازوت با افزايش 15درصدي از730 ريال به 836 ريال برآورد گرديده است.

    بر خلاف سقاین و سمازن ،سفار سود هر سهم سال آتی خود نسبت به سال 92 را با رشد اعلام کرده است.سود هر سهم سال 92 مبلغ 614 ریال بوده که برای سال آتی 744 ریال ( رشد 21 درصدی) اعلام کرده است.علت اصلی افزایش سود شرکت افزایش سود سرمایه گذاری ها بوده است.سود عملیاتی شرکت نسبت به سال 92 رشد 5 درصدی را نشان می دهد. نرخ حامل هاي انرژي و سوخت بر اساس نرخ هاي اعلام شده ،شامل هر کيلووات برق مصرفي به ارزش 560 ريال،هرمتر مکعب گاز مصرفي به ارزش 1040ريال وهر ليتر مازوت مصرفي 1151 ريال پيش بيني گرديده است

    در قندی ها گزارش اولین شرکت برای سال آتی نسبتا امیدوار کننده بوده است. قند اصفهان برای سال مالی آتی در اولین پیش بینی مبلغ 760 ریال به ازای هر سهم اعلام کرده است که نسبت به سود 722 ریالی سال 92 رشد 5 درصدی را نشان می دهد.محصول اصلی شرکت شکر تولیدی از چغندر قند و  از شکر خام می باشد.نرخ شکر برای سال آتی 2250 تومان در نظر گرفته شده است( نرخ سال 92 حدودا 1770 تومان در هر کیلو می باشد) بنابراین نرخ شکر در سال 93 نسبت به سال 92 با رشد 27 درصدی و مقدار فروش آن نیز برای شکر چغندری با رشد 49 درصدی و برای شکر تولیدی از شکر خام با رشد 83 درصدی لحاظ شده است

    نرخ خرید چغندر قند برای سال 93 نسبت به سال 92 با تصمیم وزارت جهاد کشاورزی با رشد 17 درصدی لحاظ شده است.نرخ خرید شکر خام نیز با توجه به پیش بینی عرضه و تقاضا با رشد 28 درصدی نسبت به سال 92 پیش بینی شده است

    مقدار جذب چغندر برای سال آتی 350 هزار تن پیش بینی شده که این مقدار برای سال 92 بیش از 248 هزار تن می باشد.مقدار خرید شکر خام نیز 70 هزار تن لحاظ شده که نسبت به مقدار سال 92 رشد 100 درصدی دارد

    در غذایی ها نماد معاملاتي شركت شير پاستوريزه پگاه خراسان با توجه به اعلام پيش بيني درآمد هر سهم سال 93 متوقف شد.غسالم برای سال آتی در اولین گزارش مبلغ 187 ریال اعلام کرده است که نسبت به سود 170 ریالی سال 92 رشد 10 درصدی را نشان می دهد

    در دیگر نمادها :

    اخابر صف خرید خود را از دست داد ولی در ساعا 12 به بعد و در قیمت های پایانی با افزایش تقاضای خوبی روبرو شد.حقوقی ها فروشنده سهم بودند.

    کپشیر با P/E حدودا 10 از صف خرید به صف فروش رسید.شرکت برای سال آتی سود 970 ریالی را اعلام کرده که نسبت به سود سال 92 رشد 8 درصدی داشته است.

    در برقی ها امروز در مجلس تصویب شد که منابع حاصل از افزایش قیمت برق توسط شرکت‌های ذی‌ربط به حساب خاصی که توسط خزانه‌داری کل کشور تعیین می‌شود واریز می‌گردد و صددرصد آن پس از دریافت از حساب مذکور برای طرح‌های توسعه‌ای به مصرف برسد.

     

     

    پرشین تحلیل –بهمن ماه 92

     

    در تجمع اعتراضی
    سهامداران خواستار استعفای مدیران بورس شدند
    در پلاکاردهایی که این سهامداران در دست داشتند، خواستار استعفای امیر هامونی مدیرعامل فرابورس و علی صالح‌آبادی رئیس سازمان بورس شده‌اند.

    به گزارش بورس نیوز به نقل از  فارس، به دنبال انتقال 14 نماد از بازار پایه فرابورس به بازار توافقی، برخیاز سهامداران در شکواییه‌ای اعتراض خود را مطرح کردند.

    بر اساس این گزارش این اعتراضات همچنان ادامه دارد و امروزسهامداران با تجمع در مقابل تالار معاملات بورس خواستار استعفای مدیران ارشد بورسی شدند.

    در پلاکاردهایی که این سهامداران در دست داشتند، خواستار استعفای امیر هامونی مدیرعامل فرابورس و علی صالح‌آبادی رئیس سازمان بورس شده‌اند.

    یکی از سهامداران در بین این افراد طی گفت‌وگویی با خبرنگار فارس تأکید کرد: در حالی سهامداران به سازوکار بورس اعتماد کرده‌اند که تصمیمات یک شبه منجر به زیان بسیاری از سهامداران شده است.

    وی ادامه داد: در این میان شرکت‌هایی به بازار توافقی منتقل می‌شوند که در آینده برخی پروژه‌های آنان افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

    بر اساس این گزارش، محمد حدود 30 ساله یکی از سهامداران بورسی درباره اینکه شاخص بورس به دلیل تصمیمات نادرست مدیران ارشد سازمان به وقوع پیوسته است ،تأکید کرد: متأسفانه مدیران سازمان در خصوص افزایش سرمایه و اعلام اطلاعات شفاف‌سازی شرکت‌ها سخت‌گیری‌های زیادی کرده و بازار در ابهام به سر می‌برد.

    به گزارش فارس، امروز هم به دنبال روند نزولی یک ماه گذشته بازار، شاخص با کاهش 1100 واحدی به مرز 78 هزار واحد رسید که اخیراً شرکت‌های بزرگ و پتروشیمی‌ها برای ارائه اطلاعات و تأثیر مصوبات مجلس متوقف شدند.

    در پی ورود شاخص کل به کانال 79 هزار واحدی صورت گرفت:

    اعتراض سهامداران تالار کرج به بی تفاوتی مسولین بورس

    EPSnews

    علت عرضه های سنگین تصویب نرخ خوراک 13 سنتی برای پتروشیمی ها است. حقوقی های بزرگ به نشان اعتراض عرضه ها و منفی کردن بازار را هدف قرار دادند. فعلا بازار درگیر عرضه است. اعتراض دارند

    به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی خوراک گاز واحدهای پتروشیمی 13 سنت تعیین شد.

    براین اساس مقرر شد اگر واحدهای پتروشیمی جدید و زنجیره ارزش افزوده احداث شود، دولت می‌تواند خوراک گاز واحدهای پتروشیمی را با تخفیف به این مجتمع‌ها عرضه کند.

    این گزارش اضافه می کند برخلاف جوسازی های صورت گرفته از سوی برخی از سهامداران پتروشیمی به دلیل انکه قیمت سوخت واحدهای پتروشیمی بدون تغییر مانده است بنابراین افزایش قیمت خوراک گاز واحدهای پتروشیمی تنها موجب افزایش قیمت 15 درصد محصولات تمام شده این واحدها خواهد شد.


    در نشست علنی امروز مجلس در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق مجلس درباره لایحه بودجه 93 کل کشور برای تامین نظر شورای نگهبان با 146 رای موافق ، 44 رای مخالف و 6 رای ممتنع با اصلاح تبصره الحاقی لایحه بودجه سال 93 موافقت کردند.

    بنابه گزارش نمابورس به نقل از خبرگزاری مجلس شورای اسلامی،موافقت نمایندگان تبصره الحاقی 21 به ماده واحده لایحه بودجه سال 93 کل کشور به شرح زیر اصلاح شد: قیمت پایه خوراک گاز واحدهای پتروشیمی در چهارچوب قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به گونه‌ای تعیین می‌گردد که از 13 سنت در هر مترمکعب کمتر نشود. همچنین به منظور تحریک و تشویق واحدهای پتروشیمی و فعالان اقتصادی به توسعه سرمایه گذاری در صنایع تکمیلی و پایین دست و واحدهای پتروشیمی و فعالان اقتصادی به توسعه سرمایه گذاری در صنایع تکمیلی وپایین دست و اشتغالزایی بیشتر با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته و رعایت مکان یابی وزارت نفت، قیمت خوراک گاز را به صورت پلکانی به گونه‌ای تخفیف دهد که نرخ بازده داخلی ارزی سرمایه گذار تا سی درصد (30٪) باشد.

    آیین نامه اجرائی تخفیف پلکانی براساس شاخصهای ترکیبی فوق ظرف مدت سه ماه پس از تصویب این قانون توسط وزارت نفت تهیه می شود و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

    همچنین نمایندگان با 144 رای موافق، 5 رای مخالف و 9 رای ممتنع با اصلاح پاراگراف اول بند د تبصره 21 الحاقی مبنی بر حذف کلمه تبصره و جایگزین کردن کلمه بند موافقت کردند.

    براین اساس بند د تبصره 21 الحاقی به ماده واحده لایحه بودجه سال 93 کل کشور به شرح ذیل است : وزارت نفت با ایجاد شرکت‌های پروژه موضوع بند (8) این قانون برای فازهای باقیمانده پارس جنوبی و سایر میادین مشترک و فروش سهام آنها نسبت به توسعه همان پروژه اقدام نماید. آئین نامه اجرایی این بند ظرف یک‌ماه از تاریخ تصویب این قانون با پیشنهاد وزیر نفت و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور به تصویب هیات وزیران می‌رس

     الیاس نادران نماینده مردم وی اضافه کرد: طی دو سال گذشته به دلیل افزایش قیمت ارز متأسفانه آنها حتی همان قیمت قبلی را پرداخت نکردند و از طرف دیگر ارزی صادر کردند و تمام منافع را بردند و ما می‌خواهیم امروز این مسئله اصلاح شود

    قابل توجه سهامداران پتروشیمی ها : سود پتروشیمی ها را نگیرید حرام است. دوشنبه 1392/11/28 12:33

    توکلی: سود پتروشیمی‌ها با این قیمت گاز و درصد مالیات حلال نیست

    توکلی: سود پتروشیمی‌ها با این قیمت گاز و درصد مالیات حلال نیست

    به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه) در صحن علنی بر اساس ماده 79 آئین‌نامه در خصوص بحث حق پاسخگویی نمایندگان مجلس اظهار داشت: من از آقای پور ابراهیمی همکار عزیزمان خواهش می‌کنم که عصبانی نشوند، بنده عرض می‌کنم همان دستگاه‌هایی که شما گفتید نهادهای مربوط به وزارت دفاع و وزارت رفاه در خصوص سهام پتروشیمی‌ها صاحب آنها هستند، در دولت نیز صاحب نفوذ هستند.

    وی افزود: من با رانت‌خواری حتی برای بازنشستگان نیز مخالفم، اگر سود حاصل فعالیت و تلاش باشد، اشکالی ندارد، آیا ارزش پول که پایین آمد، اینها باز هم سود بردند.

    نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: سال 88 پتروشیمی‌ها 93 درصد سرمایه‌ آورده سود بردند، در سال 89، 96 درصد و در سال‌های بعد صحبت 2.5 برابر و 3.5 برابر است، ظرف یک سال و در سال 91 آنها 3.5 برابر سرمایه خود سود بردند.

    توکلی گفت: این برای اقتصاد و صنعت بد است، برای بازار بورس رقابتی بد است، بازار بورس، بازار رقابت‌کنندگان است نه رانت‌خواران، اگر به ناحق ارزش دارایی شرکتی بالا می‌رود، رشد بادکنکی و حبابی است.

    وی افزود: امروز بدهی پتروشیمی‌ها به دولت به چند هزار میلیارد تومان می‌رسد و آن را پرداخت نمی‌کنند، آقای نوبخت که فرمودند پتروشیمی‌ها مالیات می‌دهند، درست است، اما بسیار ناچیز است و از معافیت مالیاتی برخوردارند.

    نماینده مردم تهران ادامه داد: شما که مالیات نمی‌دهید، گاز مجانی می‌گیرید، پس این سود حلالتان نیست، همه چیز باید قاعده‌مند باشد.

    سهامداران زمان انتخابات مجلس یادشان باشد به چه کسانی رای ندهند. دوشنبه 1392/11/28 12:20

    سخنگوی دولت: آیا مجلس می تواند اتفاق های بازار بورس را توضیح دهد؟
    به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «محمدباقر نوبخت» در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس در هنگام بررسی پیشنهاد یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر واگذاری قیمت پایه خوراک گاز واحدهای پتروشیمی به دولت در موافقت با این پیشنهاد گفت: حق این بود که نمایندگان مردم امروز از دولت می خواستند که وضعیت ایجاد شده در بازار بورس که باعث شده سهامداران و کسانی که اندوخته های زندگی شان را برای کار، تولید و سرمایه گذاری عرضه کرده اند توضیح دهد.

    وی ادامه داد: متاسفانه این افراد متضرر شده اند و این به دلیل کاری است که خود مجلس انجام داده ولی ما در تلاشیم مشکلی را که در بورس ایجاد شده حتما کنترل کنیم و از تسری آن به دیگر بازارها جلوگیری کنیم.

    نوبخت ادامه داد: واقعیت این است که اگر قرار است در رابطه با بازار بورس توضیحی داده شود آیا مجلس می تواند در این راستا توضیح دهد؟ شما نمایندگان مردم هستید و بیش از سایرین مدافع حقوق آنان هستید.

    وی ادامه داد: شما بدون آن که آثار اقتصادی 15 سنت را برای قیمت گاز پتروشیمی ببینید آن را در قانون آوردید و امروز چنین اتفاقی در بازار بورس افتاد.

    وی ادامه داد: از 7 میلیارد مترمکعب گازی که ما به پتروشیمی ها به عنوان خوراک می دهیم اگر با همین نرخ 15 سنت محاسبه شود 840 میلیون دلار برای دولت سود خواهد داشت که اگر آن را تعدیل دهید به همین میزان کاهش می یابد.

    نوبخت ادامه داد: دولت به دنبال این نیست که برای این که منابعی به دست آورد افزایش قیمت ایجاد کند ما به دنبال این هستیم که قانونی بین بازار بورس و کسانی که می خواهند سرمایه گذاری کنند برقرار کنیم و این پشتوانه را به آنان بدهیم.

    وی ادامه داد: زمانی که شما شرط 15 سنت را به این موضوع اضافه کردید یعنی واگذاری این امر را از دولت گرفتید این گونه مجلس باید خودش جوابگوی خودش باشد که اتفاقات هفته گذشته پیش آمده است و دیگر نمی تواند در این راستا از مسوولان دولت توضیح بخواهد.

    وی گفت: اگر این اتفاق نمی افتاد دولت می بایست به صورت جدی به این موضوع پاسخگو می بود من پیشنهادم این است که شما بار دیگر به دولت اجازه دهید تا قیمت پایه خوراک گاز واحدهای پتروشیمی را ارائه کند.

    وی گفت: بهترین پیشنهاد این است که مجلس در جایگاه سیاستگذاری و نظارت عمل کند و به ما اجازه دهد که این موضوع را پیگیری کنیم این گونه مجلس می تواند از دولت توضیح بخواهد.

    نوبخت ادامه داد: در این راستا دولت کارشناسان کافی را در اختیار دارد و به گونه ای عمل خواهد کرد که همه فوایدی که باید برای منافع ملی تسهیل شود ایجاد شده و آرامش به بازار بورس بازگردد.

    پیش از این نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بند (ج) تبصره الحاقی 21 مصوب کرده بودند که قیمت پایه خوراک گاز واحدهای پتروشیمی در چهارچوب قانون هدفمند کردن یارانه ها به گونه ای تعیین شود که نرخ بازدهی داخلی ارزی سرمایه گذار این واحدها تا 25 درصد باشد به شرط این که از 15 سنت در هر مترمکعب کمتر نباشد.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: سود واحدهای پتروشیمی در سال 90 که افزایش قیمت ارز آغاز شد 2.2 برابر سرمایه اولیه خود در یک سال بود؛ در همین حال در سال 91 نیز 3.5 برابر سرمایه خود سود بردند که این سودها برای اشخاص و همچنین صنعت پتروشیمی نامناسب است.

    به گزارش خبرگزاری خانه ملت، احمد توکلی در نشست علنی امروز (دوشنبه 28 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق مجلس درباره لایحه بودجه 93 برای تأمین نظر شورای نگهبان و در روند بررسی قیمت خوراک گاز واحدهای پتروشیمی در تذکری به استناد ماده 79 آیین نامه داخلی مجلس خطاب به تذکر پورابراهیمی مبنی بر اینکه "نباید درباره قیمت خوراک گاز پتروشیمی ها سختگیری کرد به دلیل اینکه برخی از سهامداران واحدهای پتروشیمی بازنشستگان هستند" گفت: از برادر عزیز آقای پورابراهیمی خواهش می کنم عصبانی نشود؛ همین بازنشستگان تحت نظر وزارت دفاع و وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی هستند که در دولت نیز نفوذ دارند.

    نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنده با رانت خواری حتی برای بازنشستگان نیز مخالف هستم افزود: هیچکس نباید رانت خواری کند.

    وی تأکید کرد: اگر سود حاصل فعالیت و تلاش باشد اشکال ندارد.

    توکلی به سود پتروشیمی ها نسبت به سرمایه اولیه خود اشاره کرد و افزود: واحدهای پتروشیمی در سال 87، 93 درصد، و در سال 89، 96 درصد سرمایه آورده خود سود بردند.

    این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: این در حالی است که واحدهای پتروشیمی در سال های بعد از آن 2.5 تا 3.5 برابر آورده خود سود بردند.

    وی افزود: سود واحدهای پتروشیمی در سال 90 که افزایش قیمت ارز آغاز شد 2.2 برابر سرمایه اولیه خود در یک سال بود؛ در همین حال در سال 91 نیز 3.5 برابر سرمایه خود سود بردند که این سودها برای اشخاص و همچنین صنعت پتروشیمی نامناسب است.

    توکلی با بیان اینکه بازار بورس، بازار رقابت کنندگان است نه بازار رانت خواران، افزود: اگر دارایی افراد به ناحق افزایش یابد یک حباب است.

    این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه پتروشیمی ها به دولت هزاران میلیارد تومان بدهی دارند اما نمی پردازند تصریح کرد: به گفته آقای نوبخت واحدهای پتروشیمی مالیات می پردازند؛ اما باید گفت این واحدها مالیات های ناچیزی پرداخت می کنند.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: واحدهای پتروشیمی مالیات ناچیز می پردازند و گاز و خوراک گاز نیز رایگان دریافت می کنند؛ لذا نرخ خوراک گاز این واحدها باید قاعده مند شود./

    صف خرید پالایشی ها غیب شد.

    11:32
    پیشنهاد نادران یعنی نرخ گاز 13 سنتی تصویب شد.